Mijn 32GB SD kaart kan ik niet meer inzien, hoe herstel ik de bestanden?

Krijg steeds de melding "formatteren"

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ik gok even dat er nog waardevolle data opstaat en dat je die wil inlezen. (Als je hem weer werkend wil hebben zou ik adviseren te formatteren).

1. Sluit de SD kaart vaker dan eens aan op de PC/laptop via SDkaartlezer.
2. Kijk in het gebruikte apparaat of daar wellicht de kaart wel is in te lezen (zo ja kopieer data via apparaat
3. Start de PC opnieuw op met de SDkaart aangesloten
Als niks werkt
4a Breng de kaart naar een datarecoverybedrijf
4b (!!superriskant!!) Formateer de kaart en draai daarna een datarecovery programma over de kaart (bijvoorbeeld Recuva).
---
ALS je besluit te gaan formatteren, doe dan wel een quickformat. Dat is namelijk geen echte format, (waarbij alles wordt overschreven).
Toegevoegd op 26 oktober 2018 11:34: tekst