Bestaat er een programma voor het bewerken van een video mbv kopieren en plakken.?

De meeste video bewerkingsprogramma's die ik heb gezien kunnen niet wat ik wil. Ik wil een klein stukje uit de video kopieren en dat over een ander gedeelte in de video heen plakken (lees vervangen).

6 jaar geleden
in: Software
1.6K
LeonardN
6 jaar geleden
Kan je aangeven welke software dat niet zou kunnen en zich wel een videobewerkingsprogramma noemt?
roelp
6 jaar geleden
Het geselecteerd stuk kan ik wel knippen maar niet kopieren. Vreemd. VSDC Free Video Editor
VideoPad Video Editor
FreeMakeVideoConverter
Openshot Video Editor
TurfGraver
6 jaar geleden
Nog een kee video inladen in tijdslijn (dus twee keer). Heb je je kopie. ;)
LeonardN
6 jaar geleden
Openshot zal ik uitleggen in het antwoord.

Antwoorden (1)

Dat kan met bijna elke video-editor. Als dat niet kan zou ik het geen videobewerkingsprogramma noemen.

Wat ik nu zelf gebruik is de gratis DaVinci Resolve, met uitgebreide knip en plak mogelijkheden.

https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/

Toegevoegd na 8 minuten:
Eigenlijk kan je je proces beter zo aanpakken.

Selecteer het gedeelte dat "overschreven moet worden" (vaak met markers).
Verwijder dat gedeelte.
Zoek het gedeelte op dat dubbel voor moet komen. Selecteer dit gedeelte. Kopieer dat (ctrl-c vaak).
Ga terug naar de ontstane breuk in de video en plaats daar met ctrl-v het gekopieerde stuk.

Over elkaar plakken lukt eigenlijk nooit aangezien de twee videofragmenten zelden gelijk in lengte zullen zijn. Toch zal deze bewerking het beoogde resultaat geven.

Toegevoegd na 11 minuten:
Mijn keuze voor DaVinci Resolve (over Lightworks en Openshot) had te maken met meer mogelijkheden en betere export-mogelijkheden. (Lightworks geeft pas meer mogelijkheden als je de portemonnee trekt).

Toegevoegd na 2 uur:
Openshot:
Zet de video in een spoor.
Zet de blauwe pijl op het beginpunt van het deel wat WEG moet.
Rechtermuisklik op de blauwe pijl
Alles snijden>houd beide kanten
Zet de blauwe pijl op het EINDpunt van het deel wat WEG moet.
Rechtermuisklik op de blauwepijl
Alles snijden>houd beide kanten
Klik op het stuk video wat weg kan.
Del
Ga naar het deel wat je dubbel wel hebben.
Herhaal de stappen zodat je ook dit deel video aan beide kanten snijdt.
Klik op dat stuk video
Ctrl-C (kopieren)
Ga terug naar het lege deel met blauwe pijl (ga in het zwart staan)
Crtl-v
Trek de stukken video daarna zo dat al het zwart weg is.

Toegevoegd na 2 uur:
Mocht je het niet snappen vraag het dan.