Wat is het best te beveiligen bestand, word, exel of pdf?

Met een wachtwoord, het gaat om standaard applicaties zoals ik al noemde

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Maakt niet uit. Hier is de bottleneck jouw wachtwoord. Of dat toegang geeft tot prog A, B of C maakt niet uit; als dat gekraakt wordt, is je beveiliging weg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mocht het dan gekraakt zijn, kan de kraker het word en exel bestand wijzigen wat met een PDF weer niet gaat.
Eigenlijk maakt het weinig uit want de beveiliging van het bestand zelf is simpel te kraken.

Wil je een echt goede beveiliging dan moet je het bestand of volume gaan coderen met aparte software zoals truecrypt. Dan maakt het dus helemaal niet meer uit met wat voor bestand je te maken hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe goed de office encryptie werkt bij een goed wachtwoord. Met 'goed' bedoel ik dan: 32 karakters, of 24 karakters met gebruik van leestekens, hoofd en kleine letters?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, wil je een goed wachtwoord moet je de computer die het wil kraken gewoon oneindig veel rekenwerk bezorgen. Dat je daarvoor leestekens en hoofd en kleine letters nodig hebt is achterhaald. Gewoon een zo lang mogelijk wachtwoord, dat heeft veel meer zin. Het blijft makkelijker te onthouden en even veilig (zoniet nog veiliger).
Op een word bestand kan je een wachtwoord op zetten, op een pdf kan je een blokkade zetten zodat mensen het alleen kunnen bekijken, van exel weet ik het niet, maar er zijn heleboel programma's om de wachtwoorden te kraken en de pdf tog te kunnen wijzigen. niks is veilig