Hoe kan ik zorgen dat mijn word-documenten meteen met Word 2010 worden geopend en niet mer 2007?

Als ik word-documenten doorgestuurd krijg, dan openen die zich in 2007, en daarin kan ik niet bewerken. Ik gebruik voor alles Word 2010, en wil dus graag dat alles automatisch in 2010 word geopend en niet in 2007 zoals nu. Hoe kan ik dat veranderen? Want als in 2007 geopend word, kan ik het niet bewerken, en als het meteen in word 2010 word geopend kan ik dat wel. Hoe doe ik dat? Ik heb volgens mij 2007 wel nog op de laptop staan, maar als ik die verwijder worden dan ook die bestanden verwijderd? Dus, hoe zorg ik dat alle word documenten automatisch in Word 2010 geopend worden, en niet in Word 2007? Bedankt:)

11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Dat kan door een word document met rechts aan te klikken, te kiezen voor openen met en vervolgens Word 2010 altijd gebruiken aangeven. Hier staat nog een mogelijkheid: http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/Change-which-programs-Windows-uses-by-default
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
xilu
11 jaar geleden
heb ik gedaan, maar werkt niet bij mij ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is de vraag of Word 2010 wel geselecteerd kan worden. Overigens kun je die 2007 versie ook verwijderen want zoals ik het hier lees is dat mogelijk enkel een word reader en niet het volledige pakket. Dit aangezien je het document niet kunt bewerken.
U kan in Word "Opties => Geavanceerd" gans onderaan instellen in welke Word versie uw documenten moeten openen.
Daar heb ik Word 2007 aangeklikt waardoor ik oude versies kan openen alsof het die versie is.

U kan het na bewerken ook "Opslaan als ..." in een willekeurige versie die ook nog door anderen kan geopend worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
xilu
11 jaar geleden
ja, werkt bij mij ook niet. Alles word geopend in 2007, en daar kan ik niet eens naar de geavanceerde opties toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vrees dat u Office Word opnieuw zal moeten installeren of herstellen vanop de originele CD.
Eerst uw documenten allemaal verhuizen naar een map die bij mij Documenten noemt met daarin subfolders voor Word, Excel, Powerpoint, enz.
Die staan bij mij zelfs op een aparte partitie, nl de D:
Het voordeel daarvan is dat u bij het herinstalleren van Office of zelfs Win 7 enkel de C: partitie overschreven wordt.
Je kunt Word 2007 gewoon verwijderen. Hierdoor worden geen documenten verwijderd en Word 2007 documenten kunnen ook in Word 2010 worden geopend.

Wat na verwijdering van Word 2007 wel kan gebeuren, is dat Windows vraagt in welk programma het Word 2007 documenten nu moet openen. Dit komt gewoon omdat Windows hiervoor Word 2007 gebruikte, die er nu niet meer is. Geef gewoon op dat Windows hiervoor in het vervolg Word 2010 moet gebruiken en het is klaar.