Hoe kan ik startpagina instellen in windows 10?

Ik wil graag "startpagina" als opstartpagina maar in windows 10 lukt me dat niet.
Onze andere computer met windows 10 ( beide hebben pro) heeft dat wel, dus het moet kunnen. Weet iemand hoe?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
4.9K
Amadea
6 jaar geleden
Welke browser gebruik je? Daar hangt het namelijk vanaf hoe je dat precies moet doen.
LeonardN
6 jaar geleden
Gebruik je de "blauwe e", dan gebruik je Edge.

Antwoorden (1)

Gemak dient de mens, hiermee kun je het automatisch doen:
http://research.ilsemedia.nl/StartpaginaInstaller.exe

Handmatig instellen van je opstartpagina kan op verschillende manieren, afhankelijk van de browser die je gebruikt.

Als je Edge van Windows 10 gebruikt:
Start Edge.
Klik rechtsboven op de knop met de drie stipjes.
Klik op Instellingen.
Blader naar beneden in het menu en klik op Geavanceerde instellingen weergeven.
Bovenaan staat 'De knop Startpagina weergeven' en eronder staat 'Uit' met een wit schuifje ervoor met een zwarte stip erin. Klik in het schuifje rechts van de zwarte stip.
Het schuifje wordt blauw, de zwarte stip links wordt een witte stip rechts, en er staat nu 'Aan' rechts van de schuif. De knop Startpagina is nu zichtbaar in Edge. Stel nu een startpagina in.
Klik op Startpagina.
Een menu klapt uit. Klik op Een specifieke pagina
Typ in het veld 'Een URL invoeren' het webadres van de site die u als startpagina wilt instellen.
Klik naast het invulveld op het pictogram van de diskette.
De startpagina is ingesteld. Klik op een leeg plekje van de geopende website om het menu te verlaten.

Voor overige browsers, zie link:
https://www.startpagina.nl/startpagina-instellen
SimonV