Waarom kan ik mijn pc niet aanzetten over WOL over internet?

Ik wil via een "magic packet" een computer op afstand aanzetten via internet. Via LAN gaat de pc wel aan. Maar over internet niet. Ik heb al portforwarding gedaan en poort 9 open gezet. Waarom lukt het toch niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor WOL heb je het zogenaamde 'magic packet' nodig. de ISP's blokkeren bewust dit packet om lolbroeken voor te zijn. Een manier is om een Fritz!box o.i.d. als router te nemen, daar op afstand in te loggen, en de gewenste machine via Fritz! aan te zetten. Toegevoegd na 1 minuut: Het "magic packet" bestaat uit 102 bytes. Het start met zes bytes van het hexadecimale getal 255 (FF FF FF FF FF FF) gevolgd door zestien keer het 48-bit MAC-adres van de computer die opgestart dient te worden. Het "magic packet" heeft volgende beperkingen: 1. het moet het MAC-adres van de doelcomputer bevatten, met eventueel een SecureOn-wachtwoord, 2. het maakt geen gebruik van een confirmatiepakket, 3. werkt mogelijk niet buiten het lokale netwerk, 4. de doelcomputer moet Wake-On-LAN ondersteunen, 5. de netwerkkaart van de doelcomputer moet aan staan, 6. het "magic packet" kan niet worden verstuurd naar draadloze netwerkkaarten.

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100