hoe genereer ik automatisch brieven in word 2013?

Waar het om gaat is het volgende; ik moet veelal dezelfde soort brief versturen. De kerntekst is hetzelfde, echter moeten adressen, data, bedragen e.d. steeds anders zijn.

Nu zag ik laatst bij een bedrijf dat ze een bepaald document als sjabloon opstartten, en er een pop-up menu kwam, waar je stapsgewijs de variabele gegevens op moest invoeren. Als je al deze stappen doorlopen had, genereerde word (2003 in dit geval) zelf de brief. Voerde je in het pop-up menu niets in, dan kreeg je de standaard brief met spaties op de plaats waar de variabele info zou moeten staan.

Nu kan ik uiteraard een standaard brief opslaan, en hier steeds zelf de variabele data in veranderen, maar de kans is groot dat ik dan wat over het hoofd zie.

Is dit een functie die standaard in Word 2013 zit, of moet ik hier een apart programma voor downloaden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (1)

Dit kan je doen met de functie afdruk samenvoegen. Meestal wordt dit gebruikt om een brief te adresseren maar je kan uiteraard ook andere gegevens er in zetten. Het gaat te ver om e.e.a. hier helemaal uit te leggen, maar de helpfunctie van Word kan je goed op weg helpen.