hoe verwijder je :7-ways-to-work-smarter-in-the-cloud-ebook.pdf ?

van Microsoft heb ik het E-book: "7-ways-to-work-smarter-in-the-cloud-ebook.pdf " gedownload.
dit heb ik verwijderd, (stelt niet zo veel voor) maar de naam blijft in de downloadmap staan, het boek zelf is er niet meer, maar de naam in de map is niet te wissen. Hoe wis ik dat?

groeten, Dré

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Dit probleem komt vaker voor, met name wanneer gebruik wordt gemaakt van downloadprogramma’s.
De ogenschijnlijk niet bestaande bestanden zijn met tools als Unlock It
https://emcosoftware.com/unlock-it
en MoveOnBoot
https://emcosoftware.com/move-on-boot
eenvoudig vrij te maken waarna ze toch nog kunnen worden verwijderd.

Ook met de tool Fileassasin
http://www.malwarebytes.org/fileassassin
en IObit Unlocker
http://www.iobit.com/nl/iobit-unlocker.php
zijn geblokkeerde bestanden te verwijderen.

Toegevoegd na 4 uur:
De oorzaak zou een beschadigde sector kunnen zijn. Te checken door een schijfcontrole.
Klik op Start
Typ in de zoekopdracht: CMD
Klik met de rechtermuisknop op CMD en kies voor uitvoeren als administrator. Er verschijnt nu een zwart scherm.
Type in dit scherm: chkdsk /f /r [Enter].
Herstart de computer.

Toegevoegd na 1 dag:
Als dat niet helpt:

Start bij voorkeur op in Safe Mode.
http://nl.ccm.net/faq/19-windows-opstarten-in-de-veilige-modus

Klik op Start. Type in de zoekopdracht: CMD. Klik met de rechtermuisknop op CMD en kies voor uitvoeren als administrator. Er verschijnt nu een zwart scherm.
Type in dit scherm:
rmdir /s C:\Downloads [Enter]
(Hier staat alleen je pdf-bestand in, volgens de afbeelding).

Tot slot blijkt de trialversie van Delinv onverwijderbare bestanden te kunnen verwijderen.
http://www.purgeie.com/delinv/reviews.htm
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
unlock it krijgt het niet voor elkaar, kan het bestand niet vinden
ook fileassassin kan het bestand niet vinden, de tekst blijft ook nu staan
IObit geeft een virusmelding, daar ben ik niet verder mee gegaan.
voor emcosoftware move on boot moet ik de PC opnieuw starten
ik weet niet of ik dan in dit veld terug kan komen, maar dat programma is de laatste strohalm.
ik dank u voor uw reactie, hopelijk komt het in orde.
SimonV
7 jaar geleden
Wat hardnekkig! Wat voor melding krijgt u als u probeert te verwijderen? Welke melding geeft het verwijderen van de map Downloads waar het bestand in staat? Microsoft meldt dat het een beschadigde sector kan zijn.
Te checken door een schijfcontrole. Klik op Start
typ in de zoekopdracht: CMD
Klik met de rechtermuisknop op CMD en kies voor uitvoeren als administrator
Er verschijnt nu een zwart scherm. Typ in dit scherm: chkdsk /f /r druk op enter, typ: J of Y bij de vraag of je de controle bij de volgende herstart wilt uitvoeren. Druk op enter, typ: exit. En herstart de computer. https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_vista-files/hoe-kan-ik-0-kb-bestandjes-verwijderen/77ca6149-7e70-4798-8112-0af44c9c1abf Anders lukt het verwijderen misschien na opstarten in veilige modus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
hoi, ik heb het uitgeprobeerd
om CMD als administrator uit te voeren moet je als volgt handelen:
Startknop >> Alle Apps >> WindowsPowerShell >> WindowsPowerShell (bestand) links klikken, "als administrator uitvoeren" vervolgens : chkdsk /f /r dan de computer opnieuw opstarten en een heel groot geduld opbrengen, want dan duurt het uuuuuren voordat je weer met de computer contact hebt. en dan de grote verrassing>>> het is NIET gelukt, nog steeds staat de naam van het bestand in downloads.....
dus allemaal voor Jan met de korte achternaam, jammer. maar niet getreurd, het neemt geen geheugen in beslag.
gisteren avond met iemand (zéér knappe kop) van de firma ASML gepraat, die wist het ook niet, dus je hoeft je niet te schamen.
toch, het blijft me intrigeren, HOE haal ik die naam weg? groeten, Dré
SimonV
7 jaar geleden
Het komt helaas veel vaker voor dat het probleem niet opgelost wordt.
Toch heb ik nog geen antwoord op m'n vragen: Wat voor melding krijgt u als u probeert het bestand te verwijderen of te hernoemen? Welke melding geeft het verwijderen van de map Downloads waar het bestand in staat?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tsja, niet gelukt, maar dank je wel voor het meedenken en de tijd die je hieraan hebt besteed. wie weet komt het er ooit nog van. voorlopig laat ik het rusten.