Is er een progje waarbij je tijdelijk internet 100% kan blokkeren? En er moet een wachtwoord op zitten.

De internetmogelijkheden moeten dan dus geblokkeerd zijn, maar NIET de netwerkmogelijkheden(!).
Verder moet er dus een wachtwoord op kunnen (zitten), zodat ongerechtigden niet toch nog op één of andere manier op internet kunnen op de betreffende PC.
Internet moet snel en makkelijk in en uit te schakelen zijn (maar wel beschermd met een wachtwoord dus).
En liefst een klein eenvoudig progje.

Verder moet 't natuurlijk... gratis zijn :).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Een proxy doet dat voor je. Wat ze bijvoorbeeld ook in hotels gebruiken. Na aanmelden (evt. betalen) mag/kan je het internet gebruiken.

Je kan natuurlijk op je router poort 80 voor een bepaald adres blokkeren, maar dan functioneren de overige internetdiensten nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar ik zoek een methode op de client. Niet op de server.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Standaard moet 't op de client allemaal geheel open staan (zonder dat er een wachtwoord nodig is). Pas als het bewuste beoogde programma wordt opgestart, moet internet op die client achter een wachtwoord worden gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Disable/enable netwerk ....en zorg dat alleen de administrator dat kan. Zorg er tevens voor dat alleen degenen die dit mogen het password van de administrator kennen. Overigens legt dit wel het gehele netwerk plat na disable.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Overigens legt dit wel het gehele netwerk plat na disable."
Dat moet nu net niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een firewall die je met een password op slot zet, zou kunnen, maar zodra dan iemand het password heeft om het internet te mogen gebruiken, kan ie ook die optie uitzetten... Je zou natuurlijk Internet Explorer en andere browsers de .exe kunnen verwijderen en via een batch/script weer terugzetten, maar dat is maar een 1/2 oplossing (wel eenvoudig). Of de proxy settings van de client wijzigen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eerste antwoord had ik persoonlijk niet zo veel aan, maar dit was iets nuttiger waar ik nog niet aan had gedacht: "Je zou natuurlijk Internet Explorer en andere browsers de .exe kunnen verwijderen en via een batch/script weer terugzetten" Blijft wel 't probleem dat ze een browser kunnen hebben op hun USB-stick, in hun Mijn Documenten, of 't binnenhalen via email(programma op USB), CD/DVD, diskette... Haha, nee schiet niet echt op - moet je dat ook allemaal blocken.
De gouden tip moet nog komen :).

Andere antwoorden (3)

Via een volledig programmeerbare router kun je blokkeren en toestaan wat je wilt. Vereist een diepgaande kennis van dit soort netwerk apparaten. (de huis tuin en keuken routers zijn hiervoor niet geschikt.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zoek juist een eenvoudig programmaatje. Zonder routers te gaan configgen elke keer.
ik zou gewoon de porten blokkeren is het eenvoudigst. instellingen router gewoon in je favorieten zetten, vaak 192.168.1.1 daar ww en pasword en invullen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor een thuissituatie kan een heel eenvoudige oplossing zijn: schakel de stroom van het modem uit, maar laat het AccessPoint/Router aanstaan.

Zit je modem in de router ingebouwd? Plaats dan een hub vóór je router, sluit daarop alle apparatuur aan, en sluit de hub aan op je router/modem. Schakel nu router uit om internet toegang onmogelijk te maken.

Beide oplossingen blokkeren Internet terwijl het intern netwerk overeind blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dit is misschien nog wel handiger inderdaad