Hoe krijg ik een SSL certificaat voor FTP over SSL?

Ik heb in Windows 10 de ingebouwde FTP server geactiveerd. Daar kan je ook SSL gebruiken voor extra veiligheid. Waar kan ik zo'n certificaat kopen voor FTP over SSL?

De meeste bedrijven verkopen het alleen voor HTTPS.

7 jaar geleden
in: Software
1.3K

Het beste antwoord

Je moet op de server waar je naar toe FTP't een certificaat installeren. Niet op je eigen PC. Als je even googled op ssl certificaat kopen oid kom je zo bij een paar partijen war je een SSL certificaat kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eric1993
7 jaar geleden
@rickenricken Ja heb een paar bedrijven gevonden. Kan ik een SSL certificaat kopen die dan automatisch ook geldig is voor FTP ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Eric1993: Die certificaten gelden voor SSL in zijn/haar algemeenheid en niet specifiek voor FTP. Dus ja ook geldig voor FTP over SSL. Ik moet je alleen even uit de droom halen(alweer) met of zonder certificaat blijft de FTP verbinding even veilig. Het certificaat bepaalt alleen dat jij echt jij bent voor de partij op afstand die met jouw FTP server wil verbinden.... Die ziet dan een equivalent van een groen slotje zodat zij niet ongemerkt zijn omgeleid naar een stel Russen of Chinezen maar echt met Eric1993 z'n server verbonden zijn. Notabene: Voor zo'n certificaat komt overigens een heel hoop papierwerk kijken, ik wens je daarom alvast veel succes met de aanvraag van het ssl-certificaat(!)
Eric1993
7 jaar geleden
@RoqueTrader: Ik ga over de FTP server versleutelde bestandscontainers versturen. Met SSL wordt de verbinding toch ook versleuteld?