Is er voor de Mac een programma waarmee je audio bestanden kan omzetten naar tekst?

Eigenlijk wil ik een interview automatisch transcriberen naar tekst! Het moet voor de mac zijn...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

In je Mac zit een gratis spraakprogramma (bij Systeemvoorkeuren).

Dragon Dictate is een beste programma op het gebied van spraakherkenning, maar het kan geen interviews transcriberen. Het systeem reageert - na een leerperiode - op jouw persoonlijke uitspraak.
Er is geen Mac-versie beschikbaar die Nederlandse taal herkent.

Voor MacSpeech Scribe en Express Scribe geldt hetzelfde.

Vanaf € 1,45 per minuut opname kun je het interview laten uittypen door bijvoorbeeld Outspoken.be.
SimonV
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Goed antwoord inclusief alternatief. +