Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een alternatief voor Adobe Flashplayer en waarvoor is Flasplayer precies nodig?

Mijn internet explorer loopt steeds vast en het onderhoudscentrum zegt dat dit door Adobe wordt veroorzaakt.Ik zou hem moeten verwijderen en een update installeren.Heb ik meerdere malen gedaan,helaas steeds weer hetzelfde probleem.Ik heb Windows Home Premium 32 bit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
8.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Flash Player van Adobe wordt gebruikt om flash filmpjes (flv bestanden) en met Adobe Flash gemaakte inhoud (websites, applicaties e.d.) af te spelen.

Flash is een technologie die op het internet dermate veel wordt gebruikt dat je er niet omheen/zinder kunt.

En er is geen alternatief om flash inhoud mee te bekijken.

Er is wel een alternatief voor flash, MicroSoft Silverlight, maar dat moet een ontwikkelaar gebruiken om inhoud te maken. De eindgebruiker heeft dan weer een plug-in nodig. Dan kun je die inhoud (uiteraard) zonder Adobe Flash bekijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wellicht dat een overstap naar Firefox of Google Chrome je probleem zou oplossen. De beste kans heb je dan m.i. met Firefox.
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Flashplayer zal ook naar verloop van tijd in Firefox verleden tijd zijn. Zonder updates wordt 't natuurlijk een steeds vaker vastlopend gebeuren. Een betaalde app zal er wel voor in de plaats komen. Weer een nieuw verdienpatroon erbij.

Andere antwoorden (2)

naar mijn weten niet.

flash player gebruik je voor heel veel dingen, bijvoorbeeld om filmpjes te kijken op het internet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een andere browser gaan gebruiken, zoals Mozilla.
Daar werk ik zelf ook al een aantal jaar mee, tot grote tevredenheid.
Ik denk dat de problemen dan verleden tijd zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Adobe berichtte zelf:
Er zullen na december totaal geen updates in flash meer beschikbaar komen.
Een nieuwe betaalvariant met een i.d. input zal de bedoeling wel zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding