Als je indringers hebt in de sys32 map, en die zetten zich steeds terug, wat doe je dan?

en vooral hoe, want scannen, schonen, verwijderen en shredden werkte niet...

het zijn dll's die er niet afwillen. ( of ze vermommen zich zo)

Hoe haal ik ze weg?

Toegevoegd na 25 minuten:
*ik stel deze vraag omdat ik echt met hardnekkige terugzetters zit in de sys32 map. Van die dll's die zichzelf rap terugparkeren na scannen schonen opruimen deleten en shredden.

Als u weet wat ik er nog aan doen kan, graag advies.

Toegevoegd na 55 minuten:
* oa:

jsnl.dll
scrrnnl.dll
wmerrnld.dll
wshnl.dll

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
rose
14 jaar geleden
Kun je de sluier iets verder optillen? namen van de dll's, foutmeldingen bij het weggooien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel de dll's, geen foutmeldingen! alleen weer dezelfden in de malware scans.

Het beste antwoord

Start de pc in veilige modus op (F8 drukken nog voordat je het eerste windows logo ziet). Daarna zijn een hoop zaken niet geladen en is het scannen en verwijderen meestal een stuk eenvoudiger. Dan ook gelijk die bestanden uit de autostart verwijderen, voordat je daarna weer normaal opstart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerst maar 's even scannen _welke_ malware je hebt. Pas dan kan er gericht een oplossing worden gezocht, als die er nog is. En dat is niet altijd 't geval.
http://www.pandasoftware.com/activescan

Dan de DLL's die steeds terugkomen: dat is een eigenschap van Windows _zelf_. Dat _hoort_ zo, als je DLL's verwijderd. Natuurlijk kan 't wel zo zijn dat malware daar ook misbruik van maakt. Maar sowieso moet je dan eerst weten welke malware je hebt. Er zijn miljoenen verschillende soorten, met evenveel soorten bijbehorende oplossingen. Dus: eerst nagaan welke malware je hebt.

Als je de malware op 't virusplatform Windows beu bent: neem dan eens een kijkje bij Mac of Ubuntu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks.
o.a. dus deze: jsnl.dll
scrrnnl.dll
wmerrnld.dll
wshnl.dll
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar er moet bij staan om welk type besmetting 't gaat. De malware/virusscanners geven ze altijd wel een naampje.
Dit zijn DLL's die Windows zelf installeert. Zodra je deze verwijderd zal Windows ze opnieuw terugplaatsen (beveiliging).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, maar ze zijn wel gehijacked.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zijn de reservebestanden gehijacked, en dan zul je deze moeten verwijderen/vervangen door nieuwe