Hoe stel ik de volgende formule in excel op?

Ik ben aan het stoeien met het volgende.

Voor mijn bedrijf houdt ik de binnenkomende facturen bij met excel, deze voeg ik toe in een tabel met bedrijfsnaam, datum, factuurnummer en bedrag.

Nu wil ik een tabel ernaast maken waar ik op kan zien hoeveel geld er elke vrijdag binnenkomt. Dus tussen elke vrijdagen alle facturen optellen en in mijn tabel laten zien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
paulus811
10 jaar geleden
Van binnenkomende facturen komt geen geld binnen, er gaat alleen geld uit. Ik kan je vast en zeker helpen met Excel, maar dit moet je even uitleggen.
Poet
10 jaar geleden
Je bedoelt misschien dat je bijhoudt welke betalingen worden ontvangen op facturen die je hebt gestuurd aan je klanten?(debiteurenadministratie).
En dat je nu voor elke week (pp vrijdag, eind vd dag) het totaal ontvangen bedrag in die week wil berekenen?

Antwoorden (2)

Stel dat je betalingsdata in kolom B staan, en de bedragen in C. De vrijdagen staan in G.
De formule wordt dan:
=SOMMEN.ALS(C2:C7;B2:B7;"<="&G2;B2:B7;">"&G2-7)

Toegevoegd na 14 minuten:
Uiteraard moet je wel het volledige bereik gebruiken. In dit voorbeeld heb ik alleen rij 2 t/m 7 genomen.
En de verwijzing G2, naar de datum, verandert natuurlijk per rij. Maar dat had je zelf ook wel in de gaten, denk ik.
bamibal
10 jaar geleden
Wat ik hier uit begrijp is dat je een aantal getallen wilt optellen.
Dat kan met de functie sum() en een bereik aangeven.
=SOM(B2:B5)
Telt de getallen in cellen B2, B3, B4, B5 op

Toegevoegd na 1 minuut:
Toevoeging SUM is in Engelse versie
En SOM in Nederlandse
Je moet even kijken in welke taal je werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Dit bedoelt vragensteller niet, want zo moet je de formule per week apart ingeven.