Hoe stel ik de volgende formule in excel op?

Ik ben aan het stoeien met het volgende.

Voor mijn bedrijf houdt ik de binnenkomende facturen bij met excel, deze voeg ik toe in een tabel met bedrijfsnaam, datum, factuurnummer en bedrag.

Nu wil ik een tabel ernaast maken waar ik op kan zien hoeveel geld er elke vrijdag binnenkomt. Dus tussen elke vrijdagen alle facturen optellen en in mijn tabel laten zien.

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel dat je betalingsdata in kolom B staan, en de bedragen in C. De vrijdagen staan in G. De formule wordt dan: =SOMMEN.ALS(C2:C7;B2:B7;"<="&G2;B2:B7;">"&G2-7) Toegevoegd na 14 minuten: Uiteraard moet je wel het volledige bereik gebruiken. In dit voorbeeld heb ik alleen rij 2 t/m 7 genomen. En de verwijzing G2, naar de datum, verandert natuurlijk per rij. Maar dat had je zelf ook wel in de gaten, denk ik.

Bronnen:
http://office.microsoft.com/nl-nl/excel-he...

Wat ik hier uit begrijp is dat je een aantal getallen wilt optellen. Dat kan met de functie sum() en een bereik aangeven. =SOM(B2:B5) Telt de getallen in cellen B2, B3, B4, B5 op Toegevoegd na 1 minuut: Toevoeging SUM is in Engelse versie En SOM in Nederlandse Je moet even kijken in welke taal je werkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100