Wat is de beste optie voor het opslaan van backups offsite?

Ik kom zelf echt niet uit. De ene keer wil ik mijn NAS gebruiken en de andere kant vind ik de Cloud weer handiger. Hoor nu graag tips van andere om af te wegen wat het beste zou zijn. Er zijn 2 opties

- Backups uploaden naar de NAS bij een familielid over SFTP.

Hierbij maak ik een backup naar de interne harde schijf van mijn Mini PC die bij de NAS hangt (versleutelde backup). Vanaf de interne HDD upload ik dan met SyncbackPro over SFTP naar de Cloud die bij een familielid staat.

Grote veracrypt containers met maximale grootte van 100 GB hash ik eerst en upload ik ze naar de off-site NAS. Nadat ze geupload zijn download ik ze weer terug om te checken of de bestanden ondertussen niet zijn beschadigd bij het uploaden.

- Backups naar de Acronis Cloud (1 TB)

Hierbij maak ik een mirror-backup naar de harde schijf van mijn MINI-PC. Daarna upload ik vanaf de Harde schijf alles naar de Acronis Cloud met de Acronis backup software.

De veracrypt containers upload ik dan gewoon met de Acronis Software en hoef ik later ook niet te checken of het corrupt is geraakt, aangezien de software van Acronis het zelf checkt.

Ze zijn zover ik weet allebei goede manieren, maar moet er toch een uitkiezen

7 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

De beste optie voor het opslaan van backups offsite is een cloudopslagdienst. Cloudopslagdiensten bieden een veilige, betrouwbare en betaalbare manier om backups op te slaan die vanaf elke locatie toegankelijk zijn.
Bronnen:
4 maanden geleden