mijn odt bestand is plots een "link"... wat kan ik doen?

Ik heb gisteren een tekst geschreven die vandaag binnen moet. Ik kan hem echter niet meer openen. Het bestand heet ipv bos.odt plots bos.link. Als ik het open, krijg ik de vraag of ik open office 4.1.1. wil installeren. Maar dat heb ik al lang geinstalleerd dus ik begrijp het niet goed. Andere odt-bestanden gaan gewoon open.
als ik het dan met appache.office 4.1.1. open, krijg ik allemaal codes ipv mijn tekst.
de tekst moet voor 0 uur binnen zijn... wat kan ik best doen om hem open te krijgen?

Toegevoegd na 28 minuten:
vooraleer ik codes krijg, krijg ik een vraag (zie onder de afbeelding). en dan dus een "tekst" met allemaal #####

Picture for question
7 jaar geleden
in: Software
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik neem aan dat geprobeerd hebt wat er gebeurt als je het bestand hernoemt naar bos.odt of bos.docx?
liveisgreat
7 jaar geleden
ja, zie hoger
SimonV
7 jaar geleden
Omdat het haast heeft:
Misschien kun je zo je tekst terughalen: https://online.officerecovery.com/writer/ Of hernoem het bestand bos.zip en open/repareer het met Winrar (als je dat hebt).

Antwoorden (2)

kijk even naar de grote van de bos.lnk
misschien is het alleen een snelkoppeling ?
mocht het groter zijn dan een normale .lnk

angezien je allerlei tekens ziet denk ik dat het gewoon een txt bestand is

dan is het vast een odt bestand op de ene of andere manier met de verkeerde ext gekoppeld ?

(maak eventueel eerst een kopie) op usb o.id

en probeer deze via (windows verkenner?) de ext .lnk te veranderen naar.odt
misschien moet je daarvoor wel even de gevanceerde instellingen van windows verkenner gebruiken om de EXT te mogen veranderen.
bijvoorbeeld de verborgen optie en EXT weergeven etc

Toegevoegd na 1 minuut:
ik weet niet hoelang geleden je dat bestand hebt gemaakt maar wellicht helpt ene systeem herstel ook wel
maar probeer eerst het andere
capthavoc
7 jaar geleden
liveisgreat
7 jaar geleden
ik krijg dan een vraag, ik zal de afbeelding bij mijn oorspronkelijke vraag zetten.
SimonV
7 jaar geleden
Extensie is link. Heeft volgens mij niets met snelkoppeling te maken.
Behalve het veranderen van de extensie kun je ook rechts klikken op de filenaam.
Je klikt in het menu'tje dan "programma kiezen", kies dan "Open Office".
zorg wel dat het vinkje bij "altijd met dit programma openen" uitgevinkt staat.
7 jaar geleden
liveisgreat
7 jaar geleden
dat heb ik gedaan, ik krijg altijd de vraag die boven in de bijgevoegde afbeelding staat, iets met ascii