Hoe kan is een PFD bijsnijden, zodat het wegggesnede echt verdwijnt?

De PDF is voorzien van snij- en registratietekens en die wil ik schoonsnijden naar A4. Dat doe ik met Adobe Acrobat Pro. Op zich gaat dit goed, maar het probleem is dat het gedeelte dat afgesneden wordt niet echt verdwijnt. Het wordt onzichtbaar en is dus eigenlijk nog wel aanwezig.

Wanneer ik nu van de schoongesneden pagina's via Bookletcreater een boekje probeer te maken gaat het fout. Het programma pakt namelijk niet de schone A4-pagina's maar de pagina's inclusief snijtekens en registratie, waardoor het uiteindelijk afdrukbeeld wordt verminkt.

7 jaar geleden
in: Software
2.3K

Het beste antwoord

Je kan het bestand printen naar pdf ( nieuw pdf maken dus) waarbij je in de opties aangeeft dat de snijtekens niet mee afgedrukt mogen worden.
Er zijn nog wel andere (omslachtiger) manieren te bedenken, maar dit lijkt mij de simpelste oplossing.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik een pdf (van 1 pagina) wil bewerken, open ik deze met Photoshop. Je kan dan alle mogelijke bewerkingen uitvoeren en het document opnieuw opslaan als pdf. Dit werkt niet voor een pdf van meerdere pagina's.

Als er snijtekens op de pdf staan, is deze mogelijk gecreëerd met Illustrator. In Illustrator kan je ze dan ook weer verwijderen.