Wat zijn de minimale eisen van mijn PC voor Flight Simulators?

Ik wil een cockpit bouwen in mijn kamer. Hierbij wil ik gebruik maken van alle Saitek producten. Ik vroeg me alleen af wat de minimale eisen voor mijn PC zijn, als ik er een (zwaar) simulatorprogramma aan heb hangen en allemaal instrumenten voor het vliegen? Dingen als processors en videokaarten (ik ben hier (nog) niet heel erg in thuis).
Mvg

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk meer echt wat uitgebreider; dingen als processor en processorsnelheid, grafische kaart, etc. Ik heb het al gevraagd bij een computerbedrijf, maar die beweerden dat het goedkoopste wat ze konden leveren rond de E.1.780,0- lag. Nou ben ik niet heel erg thuis in de computers, maar weet ik wel dat zo'n prijs echt belachelijk is. Dat moet toch voor minder kunnen?

Het beste antwoord

X-plane 10 is de de facto standaard simulatie programma als het gaat om externe aansturing t.b.v. het nabouwen van een cockpit.
De absolute minimum eisen van X-Plane zijn zo laag dat het eigenlijk niet werkbaar is om fatsoenlijk mee te vliegen. (Duo-Core ~2.4GHz, 1GB VRAM, 4GB Memory)
Een PC in die samenstelling is nog geen €500 waard. Echter moet je hoog mikken als het gaat om simulatie, en zitten de aanbevolen eisen ergens in de semi-top(16-32GB Memory, 4GB VRAM DirectX 11 kaart, Quad-Hex Core @3,0GHz)
Een PC in die categorie haalt makkelijk de €1750(de helft gaat al op aan CPU/GPU)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een pc met minimum 4gb RAM geheugen kan dat wel aan.