Wat zijn de minimale eisen van mijn PC voor Flight Simulators?

Ik wil een cockpit bouwen in mijn kamer. Hierbij wil ik gebruik maken van alle Saitek producten. Ik vroeg me alleen af wat de minimale eisen voor mijn PC zijn, als ik er een (zwaar) simulatorprogramma aan heb hangen en allemaal instrumenten voor het vliegen? Dingen als processors en videokaarten (ik ben hier (nog) niet heel erg in thuis).
Mvg

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

X-plane 10 is de de facto standaard simulatie programma als het gaat om externe aansturing t.b.v. het nabouwen van een cockpit. De absolute minimum eisen van X-Plane zijn zo laag dat het eigenlijk niet werkbaar is om fatsoenlijk mee te vliegen. (Duo-Core ~2.4GHz, 1GB VRAM, 4GB Memory) Een PC in die samenstelling is nog geen €500 waard. Echter moet je hoog mikken als het gaat om simulatie, en zitten de aanbevolen eisen ergens in de semi-top(16-32GB Memory, 4GB VRAM DirectX 11 kaart, Quad-Hex Core @3,0GHz) Een PC in die categorie haalt makkelijk de €1750(de helft gaat al op aan CPU/GPU)

Een pc met minimum 4gb RAM geheugen kan dat wel aan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100