Hoe een website maken, tips voor Site Builder?

Ik zoek hoe ik een eigen website bouw. Dit hoeft niet gratis te zijn, als het maar makkelijk en goed werkt!

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is al ....tig keer gesteld. Gerelateerde vragen
•Weet iemand een goede website builder?
•Wat is een goede online website builder? (zie uitleg)
•wie heeft er evaring met het website builder programma A4 DESKPRO ? wie kan mij helpen ermee, met de instellingen voor site te uploaden(site manager)?
•heb je een site builder waar je je eigen html script kan gebruiken?
•Tips over layout website?

Het beste antwoord

Ik heb een site gemaakt met de site builder van "website in een dag": http://www.website-in-een-dag.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, dat is wat ik nodig had!

Andere antwoorden (2)

Er zijn eigenlijk drie manieren waarop je een website kunt maken, ik ga ze even allemaal door:

- Een "Site builder": Dit is een site waarmee je gemakkelijk, zonder te programmeren of dergelijke een site in elkaar kan zetten. Iedereen zou dit kunnen en het is erg makkelijk om te doen (neem een voorbeeld aan http://www.webs.com/). Site Builders zijn vaak niet zo geavanceerd en je bent dus beperkt in mogelijkheden.

- Een "Content Management Systeem" of CMS: Dit is een systeem die je eenmalig installeert op de webserver en waarmee je via een administrator panel de hele website kan bewerken. Dit is veel geavanceerder als een Site Builder en je hebt ook veel plugins (die je zelf ook kan programmeren). Voor een CMS is het handig als je al HTML, CSS en/of PHP kennis hebt maar het is niet heel erg nodig. Voorbeelden van een CMS zijn: Joomla!, WordPress, Drupal etc. (kijk bijvoorbeeld eens op http://www.joomla.com voor meer informatie daarover).

- Zelf een website programmeren: Zelf een website programmeren is wel het lastigste wat je kan doen, het kost ook veel meer tijd. Het resultaat kan echter wel veel beter zijn dan met een CMS of een Site Builder (als je het goed doet). Om een website zelf te kunnen programmeren heb je een aantal script- en programmeertalen nodig. Deze zijn: HTML & CSS en/of PHP. HTML is voor de opbouw van je website, de CSS daar "style" je de site mee. PHP is niet heel erg nodig, tenzij je dingen als een contact formulier of geavanceerdere dingen wilt maken. Om deze script- en programmeertalen onder de knie te krijgen kun je kijken op: http://www.w3schools.com hier staat veel informatie en uitleg over hoe je deze script- en programmeertalen kunt leren.

Mocht je kiezen voor het zelf programmeren van een website, dan heb je een aantal software nodig. Ikzelf gebruik hiervoor "Aptana Studio 3". Maar er is nog veel meer software die je ervoor kan gebruiken. Hier een lijstje met bekende software:
- Adobe Dreamweaver (kost geld, http://www.adobe.com)
- Aptana Studio 3 (gratis, www.aptana.com)
- Eclipse (gratis, http://www.eclipse.org/)

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Mocht je meer willen weten kun je altijd even reageren ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
google sites, gratis, erg simpel (formuliertjes invullen), maar een beetje beperkt.