Libre Office, Google Apps, Skydrive web-apps

Toegevoegd na 3 minuten:
Libre Office kkun je op je computer installeren. De andere twee zijn online-programma's.

Toegevoegd na 11 minuten:
LibreOffice is een afsplitsing en doorontwikkeling van OpenOffice.
http://nl.wikipedia.org/wiki/LibreOffice
bamibal
10 jaar geleden
Ja, er zijn veel alternatieven. Het meest gebruikte is waarschijnlijk libreoffice.

Let er op dat dit standaard een ander bestandsformaat heeft. Tegenwoordig kan MS Office ook wel overweg met dit bestandsformaat maar er gaat bij het openen vaak nog data verloren.

Daarom is het beter het .doc formaat aan te houden.

Dat regel je via extra - opties - laden/opslaan - algemeen en onderaan kan je daar per bestandtype aangeven met welk bestandsformaat je dat wil opslaan.

Libreoffice zit vaak standaard in vele linuxdistributies. Als je op zoek gaat naar tips voor deze linuxdistributies m.b.t. Libreoffice kan je deze meestal ook op Libreoffice in windows toepassen. Kijk daarom eens rond op zulke pagina's, zoals dit voorbeeld.