Is er een manier om slaapstand uit te schakelen wanneer de laptop aan een monitor is aangesloten?

Ik wil de laptop dichtklappen wanneer ik hem aan mijn monitor heb aangesloten, maar dan gaat hij in slaapstand. Is het ook mogelijk om slaapstand uit te schakelen wanneer je laptop via HDMI met een monitor verbonden is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Wat de laptop doet bij diverse acties (oa ook inklappen van het scherm) , is in te stellen bij "energiebeheer".
Dus je kunt zelf kiezen of de laptop in slaapstand of standby gaat, of gewoon aan blijft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat klopt, maar de enige 2 situaties waarbij je het kunt instellen is aan netstroom en op de batterij. Ik probeer het in te stellen voor de situatie waarbij een monitor is aangesloten, en dat hij dus niet zo reageert op dichtklappen zonder monitor.
Utrecht
8 jaar geleden
Dat kan je helaas zo niet instellen. Alleen wat er gebeurt als je de klep sluit ; niet bij externe aansluitingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@DavidB Nee, dat kan niet automatisch. Je kunt wel evt. een snelkoppelingmaken die de "dichtklap-instelling" wijzigt, zodat je snel gewenste instelling kan wijzigen:.
(Commando=powercfg)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beter schakel je gewoon het scherm van de laptop uit met de "fn combinatie" meestal fn-f7 het is ook niet zo goed voor je laptop om hem dicht te klappen terwijl je er mee werkt(ook via een ander beeldscherm) ivm oververhitting. Of kiezen voor alleen tweede beeldscherm weergeven in je instellingen.
Thecis
8 jaar geleden
Kan aan mij liggen, maar ook met een externe monitor blijf je de keuze houden of je laptop op netstroom zit of niet. Met de Fn toets kan je inderdaad wisselen van scherm, maar als je je scherm van je laptop dicht klapt, blijf of wel op netstroom zitten of niet. Een andere keuze is er niet... Wat mij betreft goed en volledig antwoord, +