Bestaat er een software dat alle onnodige achtergrondprocesson automatisch laat stoppe?

Ik merk vaak dat er veel processen staan te draaien op de achtergrond van mijn laptop. Hierdoor loopt mijn laptop veel langzamer en lopen bepaalde zware programma's vast zoals muziekprogramma's die nogal veel cpu en schijf vragen... Bestaat er zo'n programma die ervoor zorgt dat de prestaties beter worden of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
SimonV
6 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:
https://www.sordum.org/8637/easy-service-optimizer-v1-2/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Ik merk vaak dat er veel processen staan te draaien op de achtergrond van mijn laptop."
Maar hoeveel van die achtergrond processen gebruiken daadwerkelijk CPU utilisation? Meesten staan toch op 0%? Dus drukken die niet op de prestaties. Het enige wat zo'n proces gebruik is een beetje RAM. Een schone Windows installatie en dan gelijk op een SSD geeft een enorme boost, zoek het een beetje in die oplossing.

Antwoorden (1)

a, zo’n programma bestaat, bijvoorbeeld
Easy Service Optimizer.
https://www.sordum.org/8637/easy-service-optimizer-v1-2
Maar of dit veel zal helpen is de vraag: de meeste processen vertragen je computer nauwelijks.

Misschien kun je beter alle rommel die je computer vertraagt verwijderen, met bijvoorbeeld Ccleaner. Dit programma maakt het systeem "schoon" door het opsporen en verwijderen van overbodige, ongebruikte of ongeldige bestanden.
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
SimonV