Word: hoe kun je in verschillende hoofdstukken de nummering van de voetnoten iedere keer weer met 1 laten beginnen?

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb de aangegeven stappen gezet (in een bestaand groot document), maar de voetnootnummering begint niet opnieuw.

Toegevoegd na 2 dagen:
dank voor je aanvulling. maar ik zie nog niet hoe ik het pagiinanummer moet wijzigen, jouw instructie komt niet helemaal over.

Toegevoegd na 3 dagen:
sectie breaks had ik al (en een inhoudsopgave.
je aanwijzing: ga op paginanummer staan. ik kom dan niet verder, kan niets wijzigen aan paginanummer (dat mag voor mij ook iedere keer weer met 1 beginnen.
hoe verder te gaan met nootnummering, dus met 1 beginnen weer, ik heb geen idee hoe dat moet

Toegevoegd na 3 dagen:
ik heb het pagina nummer midden rechts op de pagina staan

Toegevoegd na 3 dagen:
ik denk dat ik weet waar het fout gaat. met voetnootnummering bedoel ik niet de pagina'nummer maar de verwijzingen in de tekst met voetnoten (te maken met Alt-Crtl-F

Toegevoegd na 6 dagen:
kan iemand een nadere toelichting geven? ik wacht er dringend op.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
4.7K
Thecis
9 jaar geleden
zie aanvulling in antwoord

Antwoorden (1)

Dit kan je doen bij een section break

Bij Word ga je naar
- Page Layout
- Breaks
- Section break

Met de NL-versie:
- Pagina Indeling
- Eindmarkeringen
- Sectie einde (volgende pagina)

Met wat extra info:
https://support.office.com/nl-nl/article/sectieeinden-gebruiken-dc59f914-f6fe-4ba6-a420-b111d7bbfdec
https://www.youtube.com/watch?v=YAsDVNR88H8

Toegevoegd na 1 dag:
De paginanummering begint ook niet automatisch opnieuw. Je hebt section breaks nodig om uberhaupt de pagina nummering opnieuw te kunnen laten beginnen. Daar was ik niet compleet in, excuses.

Allereerst dus een section break maken waar je de nieuwe paginanummering wil gebruiken.
Vervolgens ga je naar het paginanummer (in kop of voettekst) en rechtermuisknop. Kies daar Edit / bewerken / Format page number. Daar krijg je de optie om de paginanummering opnieuw te laten beginnen bij een nummer wat je zelf aangeeft. Geef je 1 aan, wordt er opnieuw geteld.

Toegevoegd na 2 dagen:
Het antwoord komt nog niet over. Waar loop je op vast? Ik heb een iets specifieker iets nodig om te kunnen helpen. Met "het lukt niet", dan weet ik niet wat precies niet lukt...

Toegevoegd na 3 dagen:
Als je de paginanummer wilt wijzigen (en zoals ik zei, ga er op staan), moet je de voettekst openen zodat je paginanummer ook gewoon zwart is (en niet dat grijzige in je word-file).
Dus voettekst openen. Dan kan je je paginanummer selecteren / met je cursor er op gaan staan en de rest van de stappen volgen. Lukt het dan wel?
Thecis