In Outlook en Word veranderd mijn lettertype steeds naar TNR, terwijl mijn standaard lettertype Arial is. Hoe verhelp ik dat?

Sinds vandaag veranderd bij de eerste letter dat ik type in mailtjes en Word het lettertype naar Times New Roman. Terwijl mijn standaard lettertype is ingesteld op Arial. Hoe krijg ik mijn standaard lettertype weer werkend? Opnieuw instellen werkt niet.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Software
3.5K
Amadea
2 jaar geleden
Misschien helpt het antwoord op mijn vraag: https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/software/vraag/699105/voorkomen-opmaak-2013-gewijzigd-openen/
SimonV
2 jaar geleden
Dit probleem komt vaker voor:
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/my-font-keeps-changing-back-to-timesnewroman/8100077e-dd34-4485-81a1-d2cd131c2dc3?page=1
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Thanks, het is inmiddels opgelost. Ik had de taal bij toetsenbord instellingen gewijzigd vandaag omdat mijn trema's niet op de letters kwamen. Ik las dat dit de oplossing hiervoor was en dat was het ook, maar het gevolg van deze wijziging was dus dat het lettertype
steeds naar TNR ging. Dat heb ik nu teruggezet. Nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik mijn trema's niet op de letters krijg. Ik krijg het alleen als volgt: 'o. Euroteken kan ik bijv. ook niet maken..
criseyde
2 jaar geleden
Om de trema's te krijgen kun je alt-codes gebruiken. Zij bijv. https://www.altcodes.nl/

Antwoorden (1)

Het probleem kan veroorzaakt worden als je een Engelse Windows-versie hebt en het Nederlandse taalpakket voor Windows niet hebt gedownload:

1. Selecteer Start > Instellingen > Tijd en taal > Taal.
2. Kies een taal in de lijst Een taal toevoegen onder Voorkeurstalenen selecteer vervolgens Opties.
3. Klik onder de optie Taalpakket downloaden op Downloaden.
4. Nadat het taalpakket is geïnstalleerd, selecteert u Terug .
5. Kies een taal in het menu Windows-weergavetaal.

Een andere oorzaak: je normal.dotm bestand met instellingen kan beschadigd zijn.
- Verlaat Word.
- Ga naar C:\Gebruikers\[Gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Microsoft\Templates.
- Wijzig de naam normal.dotm in iets anders.
- Check of het probleem daarmee opgelost is. Zo niet, hernoem het bestand weer in normal.dotm.
.
Als dat allemaal niet helpt: repareer Office of installeer het programma opnieuw:
https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-office-toepassing-herstellen-7821d4b6-7c1d-4205-aa0e-a6b40c5bb88b
SimonV