Hoe kan ik een niet-opgeslagen excel bestand na een crash terugvinden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
27.1K

Antwoorden (1)

Enige tips:

Wordt er geen AutoHerstel-bestand getoond in Excel na een crash, dan kun je zelf op zoek gaan naar dat AuotHerstel-Bestand. Zo’n bestand heeft de .asd-extensie. In Windows-zoeken kun je dus de volgende zoekopdracht geven: *.asd.

Back-up-bestand
Nog steeds niets gevonden? Probeer dan het volgende: Excel kent de automatische back-up-functie. Als je die aan hebt staan, dan is de kans groot je je met het back-up-bestand je werk kunt redden. Zo’n back-up-bestand heeft de extensie .wbk. Een back-up-bestand heeft dezelfde locatie als het originele bestand. Kies in MS Excel Bestand / Open en selecteer las bestandstype ‘Alle bestanden *.*’.

Vind je daar geen wbk-bestand, doe dan een zoekopdracht met *.wbk.

Tijdelijke bestanden
Leveren zowel de back-up- als AutoHerstel-bestanden niets op, dan kun je nog gaan zoeken in de tijdelijke bestanden. Tijdelijke bestanden hebben de extensie .tmp. Geef de zoekopdracht *.tmp. Vanwege het grote aantal resultaten die deze opdracht waarschijnlijk oplevert, is het goed om de optie Datum aan te vinken en de zoekopdracht te beperken tot die bestanden die de afgelopen week zijn gewijzigd.

Persoonlijke folder
De laatste locatie waar je kunt zoeken is: C:\Documents and Settings\*GEBRUIKERSNAAM*\Local Settings\Temp. Dit is een verborgen folder. Om verborgen bestanden weer te geven, ga je in Windows-Verkenner naar Extra / Folder-opties, tabblad Weergave. Daar selecteer je de optie ‘Verborgen bestanden en folders weergeven’ en druk je op de knop Toepassen. Kijk in C:\Documents and Settings\*GEBRUIKERSNAAM*\Local Settings\Temp of je Excel-bestand er staat.
SimonV