Kan ik Outlook op mijn laptop met Outlook op mijn desktop synchroniseren? Ik heb geen Exchange server.

Waarom gaat dat met je PDA en je iPod zo gemakkelijk, terwijl je een laptop niet zomaar op een desktop kunt aansluiten en synchroniseren? Ik zou denken dat daar veel behoefte aan zou zijn, of heb ik nou iets heel blonds gezegd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.1K

Het beste antwoord

Behalve pst files delen (afgeraden), post op de server bewaren (op den duur bandbreedte problemen en geen overzicht van uitgaande mail) denk ik dat de enige goede oplossing een synchronisatietool is zoals:

http://www.vaita.com/index_nl.asp (niet gratis, wel goed)

http://www.ezoutlooksync.com/index.php (niet gratis)

Je kunt ook proberen om je outlook te delen met Google apps. Op FrankWatching staat een leuk artikel hierover:
http://www.frankwatching.com/archive/2006/11/05/tooltip-outlook-gmail-google-calendar-ipod-mobiel/

Hierbij wijzen ze op de holy Grail of synchronization waarbij ze een oplossing hebben voor jouw probleem. De beschrijving staat in de bron en je ziet dat het nog een flinke klus is. Maar dan wel helemaal gratis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartelijk dank! Verreweg het beste antwoord. Hier kan ik wat mee.

Andere antwoorden (2)

Er zijn op het internet ook gratis programma's welke het perfect oplossen.
Zodra je de pc aanzet synchroniseren deze je mail op de andere pc/laptop (moet dan ook aanstaan)

Het beste is inderdaad om -1- PST bestand te gebruiken maar heeft twee grote nadelen. -1- PC / Netwerkdrive moet altijd aanstaan en je kan het niet tegelijk met outlook werken.

Even op google.nl synchronize outlook pst intoetsen en dan kom je er wel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het makkelijkste is inderdaad om dat via een telefoon te doen, gewoon beide computers met de telefoon syncen. Het probleem ligt er in dat microsoft graag hun exchangeserver verkoopt, ook aan bijvoorbeeld bedrijfjes met drie mensen. Als er een goede sync-mogelijkheid was, dan zouden de kleinere bedrijfjes geen exchange nemen en dus minder winst.

Er zijn wel externe opties die een exchangeserver simuleren, maar mijn ervaring hiermee (2 jaar geleden voor het laatst mee geprutst) is dat het toch gewoon neit helemaal lekker werkt. De oplossing bij mij is gewoon geworden beide cpmuters te syncen met mijn telefoon, en dat gaat prima.

De behoefte eraan valt denk ik wel mee, grotere bedrijven kopen wel exchange, kleinere bedrijven kunnen eventueel bij een externe partij exchangeruimte huren of sturen alle afspraken als agenda-item door. De meeste privegebruikers hebben of een laptop of een desktop en meestal niet beide.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens kun je ook nog aan zoiets als google calendar gaan denken, die kan wel met meerdere plaatsen sync zijn. En voor e-mail zou je een imap-omgeving kunnen gebruiken zodat je ook overal gelijk bent.