Is het mogelijk om ingescande teksten (in pdf formaat)te kopiëren en dat geselecteerde tekst plakken in Word?

Ik heb een vraagje ivm scannen van documenten.
Ik weet dat je ingescande kunt opslaan als pdf. Nu vraag ik me af of je ingescande teksten kunt selecteren in pdf en dat geselecteerde tekst kunt plakken in Word?

Voor alle duidelijkheid ga ik de documenten zelf inscannen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
3.4K

Antwoorden (2)

Als je een document scant is dit een afbeelding. Ook in PDF-formaat blijft dit een afbeelding waarin je niet zomaar tekst kan selecteren. Als je de tekst uit deze documenten wil halen moet je gebruikmaken van een OCR-programma (Optical Character Recognition). De makkelijkste manier hiervoor is via Google Docs. Hierbij kan je instellen om Google de tekst te laten achterhalen en Google probeert dan zo goed mogelijk de tekst weer te geven. Indien dit niet aan je eisen voldoet, kan je altijd nog eens googelen naar "OCR program".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
U kan pdf naar Word gratis laten converteren on line..
Alhoewel u een deel van tekst kan selecteren zou het kunnen dat u het volledige document moet uploaden en dan krijgt u alles in Word terug, daar kan u dan de overbodige ekst uit deleten.