Kent iemand een goed database programma?

Ik heb heel veel fotos, tekstbestanden en filmpjes. Ze zijn allen mooi in mappen geordend. Alleen kent iemand een programma, een soort database-programma, waar ik alle filmpjes en foto's in kan zetten en er een beschrijving bij kan zetten? En die ook makkelijk doorzoekbaar is? En er natuurlijk ook mooi uitziet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik zou het voor je kunnen doen, maar het meeste werk moet je zelf doen.
Het komt er op neer dat je een tekstbestand maakt met per regel:
De bestandsnaam, een puntkomma, en jouw beschrijving.
Die beschrijvingen zijn het meeste werk, en moet je zelf doen.
Zelfs met Notepad/Kladblok kun je in die tekstfile zoeken.
Ik zou een mooier uitziend schermpje voor je kunnen maken als je wilt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg bedankt voor het aanbod, maar het zijn 29015 bestanden...
Dus...
Maar weet je een programma waarmee ik alle bestanden die ik wil catalogiseren kan catalogiseren. Op naam, datum, beschrijving, steekwoorden, etc...
Ik wil ook bij elk bestand een beschrijving kunnen zetten en ik moet makkelijk kunnen zoeken tussen de bestanden.
Nogmaals bedankt voor je aanbod.
Reddie
12 jaar geleden
@Ekol, Die (file)namen en data zijn natuurlijk uit de computer te lezen. Een beschrijving staat misschien in de file. Maar een verdere beschrijving en steekwoorden zul je toch echt zelf moeten invoeren.
Ik begrijp dat het een monnikenwerk is, maar als het niet je eigen beschrijving is kun je er niets mee.
Het zoeken is vervolgens peanuts voor de computer.

Andere antwoorden (1)

Voor fotos is er Picassa Web