Kan ik op een pc waarop alleen windows geïnstalleerd is de C-partitie groter maken (en D dus kleiner) en zo ja: hoe?

Ik heb een pc van het werk mee naar huis gekregen. Op die pc stond alleen windows maar geïnstalleerd, alle andere programma's waren geïnstalleerd op een grote server.
Hierdoor is de C-partitie niet erg groot gemaakt, er hoefde immers alleen Windows op.

Ik heb de windows opnieuw geïnstalleerd en wil nu ook graag een officepakket op dezelfde c-schijf installeren. Hiervoor mis ik echter ruimte.

Is er een manier om de partities te verdelen? En zo ja: Hoe? Kan dit op één of andere manier via de verkenner of via het configuratiescherm of moet ik de dosprompt induiken (en in het laatste geval: hoe doe ik dat dan)?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met rechtermuisknop op mijn computer klikken. Dan beheren, dubbelklik op schijfbeheer. even wachten dat die alle schijven gescanned heeft. D selecteren rechtermuisknop volume verkleinen selecteren. invullen hoeveel je hem wilt verkleinen en toepassen. Als dit klaar is c schijf selecteren volume vergroten en toepassen. Toegevoegd na 2 minuten: Hiervoor hoef je geen dure programma's voor aan te schaffen. Wat risico betreft, bij mij met windo's 7 en 8 is het nog nooit fout gegaan.

Dit is perfect mogelijk met de gratis software GPARTED. Geef dit in op GOOGLE en je kunt het gratis downloaden, installeren en gebruiken. Het is ook super gemakkelijk in gebruik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100