Hoe kan ik in photoshop een layer un-smarten?

Hallo allemaal,

Ik ben bezig geweest in photoshop en nu heb ik met een layer 'convert to smart object'gedaan. Ik heb daarna van alles verandert maar dat wil ik terug veranderen maar dat gaat nu niet meer. Is er een knop waarmee ik terug kan zodat hij niet meer 'converted' is naar smart object (als ik dat zo goed schrijf)?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, want het is allemaal best lastig om uit te leggen.

Mvg Daan

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Werkt CTRL-Z niet gewoon meer? Ik weet wel dat je op photoshop maar een paar keer terug kan gaan.
niko
8 jaar geleden
als je de goede instellingen hebt kun je tot 1000 teruggaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar kan ik instellen dat je tot 1000 kunt teruggaan? In photoshop kan ik zelf nu maar 1x terug gaan met ctrl-z. Dit is erg vervelend want als ik dan 2 of meer stappen terug wil gaat dat niet.
Ritsuka
8 jaar geleden
Maar 1x? Dat is inderdaad wel weinig
Ritsuka
8 jaar geleden
https://helpx.adobe.com/nl/photoshop/using/undo-history.html#using_the_history_panel •Het deelvenster Historie bevat standaard de laatste 20 staten. U kunt het aantal staten in het geheugen wijzigen door een voorkeur in te stellen via Voorkeuren > Prestaties. Eerdere staten worden automatisch verwijderd om geheugen vrij te maken voor Photoshop. Als u een bepaalde staat gedurende de werksessie wilt behouden, dient u een opname van die staat te maken.
Ritsuka
8 jaar geleden
je moet dus niet ctrl+z gebruiken, maar via het deelvenster historie teruggaan in de lijst, zie mijn link.

Antwoorden (2)

Je kunt het bestand opslaan,als er dan gevraagd wordt of de veranderingen opgeslagen moeten worden zeg je nee,dan wordt weer het origineel opgeslagen en is alles ongedaan.begin je opnieuw.

Toegevoegd na 9 uur:
In Photoshop naar-bewerken-voorkeuren-prestaties.klik historiestaten aan en schuif naar maximum.=1000x
8 jaar geleden
Met 'Rasterize Layer' - met rechter muisknop op de laag in het lagenvenster - kan je de laag weer 'unsmarten'.