Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

weet er imand een gratis programma om een partitie te maken op een USB stick

op een of andere reden is zijn alle partitie`s verwijderd, dus is het stickie onbruikbaar geworden.
weet er iemand een prog of anders manier om weer een partitie te maken?
ik heb partition magic pro...maar werkt aleen op hardeschijven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
610

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt je stick formateren met Windows 98, ME, XP of Vista. of natuurlijk 7 Ik ga er vanuit dat je een van deze hebt. Je plaatst je stick. Je gaat naar configuratiescherm /systeembeheer/schijfbeheer. Dan zie je bovenin een overzicht van alle schijven. Onderaan zie je de stick. (let er toch even goed op dat je wel de USB stick neemt, en niet perongeluk je externe Hdd)

Verwijder partitie en daarna maak je (formateren) een nieuwe partitie van bv. 1 Gb aan.
Vervolgens maak je een partitie van de rest. Het partitioneren gebruikt een beetje schijfruimte en het kan ff duren voor het klaar is. Let nogmaals goed op dat je de usb-stick selecteert. Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

USB stick in je pc stoppen.
In filemanager rechtklikken op de USB drive en kiezen voor formateren.
Meerdere partities is volgens mij niet mogelijk op een USB stick.
Maar via
Strart, uitvoeren -> diskmgmt.msc
Kan je een poging wagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
formateeren gaat dus niet:) er bestaat gaan partitie dus er kan niks geformateerd worden:) maar in idergeval bedankt:)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding