ik zoek goede gratis website-maak software

*ik heb al een host
*ftp server ondersteunend
*geen Bluevoda,Webdwarf,of ewisoft
*geen online website maker
*Makkelijk in gebruik
*als mogelijk html invoer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (6)

Waar ik zelf graag mee werk is Nvu van Mozilla ; gratis te downloaden, eenvoudig in gebruik, en je kunt zowel wysiwwyg werken als rechtstreeks in HTML om kleine dingetjes te finetunen. Er zit een goed forum achter waar je met vragen terecht kunt, het ondersteunt CSS, en je kunt er eigenlijk redelijk alle kanten mee op.
Okee, het is geen Dreamweaver, maar daar is de prijs dan ook naar. Kost namelijk niks.

Ik zie trouwens dat er inmiddels ook een opvolger is; Komposer. Weet (nog) niet of dat wat is ; die ga ik ook maar eens uitproberen denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Ik zou ook NVU geadviseerd hebben. Ik gebruik het zelf nooit, ik heb liever htmlkit, maar ik beveel het mensen die weinig of geen ervaring hebben ten zeerste aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leuke van Nvu is dat je er zo zonder enige kennis van zaken mee uit de voeten kan, maar ook te allen tijde de HTML in kunt duiken om dingetjes te veranderen, en zo kun je het eigenlijk min of meer spelenderwijs leren ; door te kijken wat er in de HTML verandert als je op de pagina iets verandert.
Ik ben nu zelf bezig met Joomla en Virtuemart (onlinewinkel) dit werkt best prettig als je het eenmaal doorhebt, maar je moet hem wel op een server plaatsen, bv waar je de website wilt hosten, of thuis op je pc een server laten draaien en het daar op testen en daarna uploaden naar je website.

Maar geef eerst eens aan wat voor soort website je wilt gaan bouwen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij zeggen dat het gratis is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een uitgebreid gratis (voorheen ruim €300) is Sharepoint Designer als prima opvolger voor Frontpage. (Bij Microsoft te downloaden)
Daarnaast is Kompozer een gratis alternatief als opvolger van NVU.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HTML-kit? Wel Engelstalig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
My Free Website Builder is een goede, Engelstalige gratis website builder (gratis website-maak software waarmee je makkelijk en snel je eigen website mee kan maken). je kan het programma gratis downloaden op de website (zie bron). Tevens word je stap-voor-stap getoond hoe de software gebruikt moet worden en wat je er allemaal mee kan doen. Er is zelfs een mogelijkheid om er mooie graphics bij te kopen voor een prikkie. Dat is handig als je je website wilt verfraaien. Een kale website is ook maar zo zaai.