Hoe genereer ik PDF vouchers met unieke codes?

Ik wil waardebonnen/cadeaubonnen genereren met unieke codes. Online kan ik unieke codes genereren en deze in een Excel sheet plaatsen, maar hoe plaats ik deze codes automatisch in mijn PDF waardebonnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2.2K

Het beste antwoord

Je zou een Acrobat-plugin “AutoSplit PDF Documents” of (gratis) A-PDF Content Splitter kunnen gebruiken.
Hiermee kun je één PDF-bestand in losse waardebonnen splitsen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je reactie:
“Ik heb de waardebon met Publisher 2010 aangemaakt en vervolgens via een batchproces aan Excel gekoppeld. Zo heb ik automatisch 100 waardebonnen gegenereerd met unieke codes. Maar al deze waardebonnen staan als 100 pagina in een Publisher document. Als ik ze als PDF wil opslaan, dan krijg ik een PDF bestand met 100 pagina’s, terwijl ik juist 100 losse PDF bestanden (elke waardebon een losse bestand) wil genereren.”
SimonV
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Is het al gelukt?

Andere antwoorden (1)

Het is een kwestie van op de juiste manier afdrukken naar pdf. Een pdf maak je door de gewenste pagina af te drukken naar een pdf printer. Deze moet je dus op je computer hebben geïnstalleerd. Wat je kunt doen is binnen Publisher de functie "afdruk samenvoegen" Op de pagina in Publisher creëer je een vak waarin je middels afdruk samenvoegen de juiste cel (de unieke code) uit je excel bestand invoegt. Nu is het een kwestie van pagina voor pagina afdrukken naar pdf. Je zal je even moeten verdiepen in afdrukken samenvoegen. Dit is niet de meest eenvoudige functie