Wat is een goed programma om pdf files zoekbaar te maken?

Hallo allemaal,

Op mijn computer heb ik een bestand van 849 ingescande pagina’s met goede informatie. Nu is het een beetje lastig om door alles heen te bladeren om te vinden wat je zoekt. Wie heeft er ervaring met een programma om gescande .pdf files zoekbaar te maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

een absoluut goed programma is foxit. zelf gebruik ik de betaalde versie, maar er is ook een onbetaalde versie. in ieder geval krijg je het gratis op proef. je kunt er veel meer mee dan leesbaar maken met de ingebouwde ocr. ik heb er hele boeken mee leesbaar gemaakt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gescande info wordt gezien als plaatjes. Daar kun je niet in zoeken. Je moet een OCR programma er overheen halen om er tekst van te maken. Dan kun je zoeken. Ik ben geen expert in OCR, maar gratis OCR programma's converteren niet 100% en halen 1,i en l door elkaar net zoals 0 en o.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als er Griekse letters in voorkomen worden die helemaal niet herkend.