Er is geen winamp-app voor iOS (iPad). Kan ik toch winamp draaien op een iPad? Bijv. via een emulator?

Die iPad wil ik dan aansluiten op de autoradio. (En dan een heleboel mp3-tjes op de iPad.) (Liefst winamp versie 3, trouwens. Hogere versies missen een optie die versie 3 wel had.)

Zodat ik geen laptop met Windows in de auto nodig heb. Ik gebruik(te) altijd in winamp de b-toets op een (los) toetsenbord om een willekeurig volgend liedje te kiezen, en als ik stil sta met de auto (of de bijrijder, tijdens het rijden), kan ik ook een specifiek liedje kiezen door op j(ump) te drukken en dan een woord intikken die alleen voorkomt in de titel van het bewuste liedje.

Zo'n 13 jaar geleden had ik al een complete minitower PC in mijn auto in de kofferbak, met een lange kabel naar een compact toetsenbord op het dashboard waarmee ik dan hetzelfde (winamp) kon doen. (En dan die PC op een 12v-to-220v inverter aangesloten.) Om maar winamp3 in de auto te kunnen gebruiken.

Maar het zou natuurlijk mooier zijn als je je iPad voor hetzelfde doeleinde zou kunnen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.4K

Antwoorden (1)

Ik denk dat je afscheid moet nemen van Winamp in de auto, en eens kijken naar alternatieve musicplayers die speciaal voor in de auto bedoeld zijn zoals: https://itunes.apple.com/nl/app/cartunes-music-player/id415408192?mt=8