Hoe kan ik een externe HD beveiligen met een wachtwoord?

Laatst had ik een programma geïnstalleerd maar als ik dan die HD op een andere pc aansloot kon ik wel gewoon weer alle mappen benaderen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.6K

Antwoorden (3)

Kijk eens op www.ce-infosys.com daar kan je een een kopie van de freeware harddisk-tool 'CompuSec downloaden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met TrueCrypt kan je een complete hardeschijf/partitie etc. versleutelen.
Je hebt alleen het programma nodig, waarna je de HD kan decrypten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je windows 7 ultimate zou hebben, daarin zit bitlocker versleuteling voor externe schijven. ( vind je onder configuratiescherm )

en deze is echt goed. zou je je schijf op een andere pc aansluiten ( zonder windows 7 ) dan kan je wel op een bestand klikken, en je paswoord ingeven, en de schijf vervolgens openen ( alleen lezen, niet beschrijven )