Hoe verwijder ik dit virus dat elke keer terugkomt bij opstarten?

Elke keer als ik mijn pc opstart staat dit op het bureaublad. Hoe verwijder ik het?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Als een antivirusprogramma niet helpt is het mogelijks malware en kan je beter een malwareprogramma proberen zoals bv de graties versie van malawarebytes:
https://www.malwarebytes.org/
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Virus = malware
Type 'msconfig' in je zoekbalk bij starmenu. Hierdoor opent 'systeem configuratie' klik op tabblad 'opstarten' (of startup) Hierin zie je een lijst met programma's die opgestart worden tijden het booten van je PC. Selecteer op kolom 'fabrikant' of 'manufacturer' en doorzoek de lijst op verdachte programma's en vink deze dan uit, en waar 'onbekend' of 'unknown' staat moet je met extra wantrouwen onderzoeken.

Herstart je PC hierna, en kijk of het weer gebeurt.

Indien die rotzooi weer op je desktop belandt, open je msconfig weer, en loop je de 'services' tab af op verdachte services die niet microsoft zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit heb ik geprobeerd, helaas werkt het niet. Elke keer komen er 4 setup bestanden in deze map te staan C:\Users\...\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup.
Als bovenstaande oplossingen niet helpen kun je dit nog proberen:

ga naar de map C:\windows\prefetch

verwijder alle bestanden die je hier aantreft

reboot
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dat wel betrouwbaar?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja hoor, prefetch bestanden worden neergezet om te voorkomen dat je ze telkens opnieuw van Internet met ophalen, en soort proxy functie. Dus als je ze nodig hebt, worden ze wel weer opnieuw opgehaald. Virussen of malware gebruiken prefetch soms om zichzelf opnieuw op te halen als ze zijn verwijderd.