Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een programma dat al je foto's automatisch op een vel zet?

En dan bedoel ik het volgende:
Als ik een mapje heb met bijv. 30 foto's zou ik die graag ineens op bijv. een A4-tje willen zien. En dan kunnen printen of bewerken. Of hetzelfde maar dat de foto's dan als een mozaïek verdeeld staan op het formaat dat je ervoor kiest.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe precies? Heb het wel eens gebruikt maar kan het me niet herinneren. Misschien een nieuwe functie? Misschien te weinig mee gewerkt.
Ik gebruik daar zelf Irfanview Thumbnails voor.
(de optie create contact sheet)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn heel veel programmatjes die dit kunnen, en als je een windows pc hebt kun je het eerste al zónder extra download doen; met de wizard Afdrukken. Dat kun je doen door in het mapje op één van de foto's op de rechtermuisknop te klikken en dan op Afdrukken. Je kan dan in de wizard ook voor overzichtsafdruk kiezen (in Win7 kun je ook nog kiezen tussen 9 of 35 per pagina).
Alhoewel je niet veel kunt hiermee is dit handig als je alleen dit wil doen. Maar voor een mozaïek of andere mooie collages heb je een programma nodig als Picasa van Google. Dit is een heel uitgebreid programma om al je foto's op je computer (of netwerk) te sorteren op bijvoorbeeld wie erop staan (zit gezichtsherkenning in). Zo kun je handig zoeken naar een foto die je ooit is gemaakt hebt en niet meer weet waar het staat (veelvorkomend probleem bij mij voordat ik picasa downloadde). Met picasa kun je dus ook hele mooie collages in elkaar zetten.
Als je al die picasa dingen niet nodig hebt raad ik je Collage Maker aan. De naam zegt genoeg...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding