Hoe kun je met een ziggo mail adres vanaf een andere server bv. van je werk toch een e-mail versturen ?

Stel je e-mail adres is j.jansen@ziggo.nl ,op je werk kun je via de provinciale server (via wifi) , gewoon via de laptop met office outlook (windows 8) je binnenkomende berichten downloaden ,maar als je dan
via j.jansen@ziggo.nl een bericht verstuurt dan krijg je een foutmelding nl. dat er geen contact is met de server,hoe kun je dit wel doen dan, wie weet dit.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik wil dus niet werken vanaf mijn werkplek met ziggo webmail of een gmail account gebruiken maar met mijn email adres j.jansen@ziggo.nl

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
3.5K
Thecis
9 jaar geleden
je wil niet werken via ziggo webmail...
Dan kan je:
- Je werkcomputer instellen op je ziggo account (en dus je werkmail niet meer ontvangen)
- Op je werkcomputer een dubbele email account instellen, dan heb je beide, maar wel uitkijken dat je je berichten op de server laat staan zodat je thuis nog je mail kan inkijken
- je thuiscomputer meenemen naar het werk... Vraagje, waarom wil je niet met de ziggo webmail werken? Dat is de meest ideale oplossing voor wat je beschreven hebt. Wat betreft je foutmelding, heb je je pop3 instellingen ook aangepast?
Hier staat hoe je dat kan doen voor ziggo:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hallo,ik wil mijn thuislaptop meenemen naar het werk en daar kan ik al mijn mails ontvangen via mijn account in outlook 2013 (wat op de laptop staat) maar kan dan niet via die account ook berichten versturen, ik wil graag alles op 1 pc doen daar ik ook alle mails die ik ontvang en verstuur wil bewaren in een aparte map.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo,Thecis,ik ben eruit mede door de handleiding van ziggo,je kunt misschien je reactie als antwoord geven,dan zal ik de vraag sluiten
Thecis
9 jaar geleden
Fijn dat het gelukt is.
En bedankt voor het aanbod. Ik heb het antwoord geplaatst.

Het beste antwoord

je wil niet werken via ziggo webmail…
Dan kan je:
- Je werkcomputer instellen op je ziggo account (en dus je werkmail niet meer ontvangen)
- Op je werkcomputer een dubbele email account instellen, dan heb je beide, maar wel uitkijken dat je je berichten op de server laat staan zodat je thuis nog je mail kan inkijken
- je thuiscomputer meenemen naar het werk…

Vraagje, waarom wil je niet met de ziggo webmail werken? Dat is de meest ideale oplossing voor wat je beschreven hebt.

Wat betreft je foutmelding, heb je je pop3 instellingen ook aangepast?
Hier staat hoe je dat kan doen voor ziggo:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen
Thecis
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet even bij Ziggo ZELF inloggen, dan gaat het wel:

https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin

Bij Outlook staan andere instellingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb geen ziggo maar UPC, maar daar gaan het volgens mij hetzelfde. Via de brouwer ga je naar ziggo.nl, dat kan overal. Daar log je in (dat heet de webbrowser) en kun je je mail inzien en versturen.