Er staan heel veel dingen op mijn pc die ik nooit gebruik. Kan ik die zonder problemen verwijderen?

Ik heb het dan o.a. allerlei tegels bij Windows 8, bijv. tegels met muziek en spelletjes enz. waar ik nooit wat mee doe. Ik wil dus de tegels en de spelletjes etc. verwijderen.
En levert dit veel schijfruimte op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
SimonV
10 jaar geleden
Hier staan vijf programma's om meer ruimte op je schijf te krijgen: http://www.hongkiat.com/blog/windows-more-storage-space/

Antwoorden (2)

Als het alleen se standaard spellen en muziek zijn, dan levert het verwijderen niet veel ruimte op. Alleen als de mappen flink uitgebreid zijn in de loop der tijd, dan kan het veel ruimte opleveren.
10 jaar geleden
Als je alleen de tegels verwijderd zal dat niet veel ruimte opleveren
je kan wel de programma,s in zijn geheel verwijderen via de software uninstaller
maar vraag je wel even af wat je verwijderd ?
en of je het eventueel later wel weer kun instaleren
heb je bijvoorbeeld al een backup gemaakt ?
tegenwoordig krijg je niet meer bij alle pc een dvd voor windows
dat staat alleemaal op een herstel partitie
bij de meeste pc heb je daar een programma bij waarmee je word geadviseerd een fabrieks herstel set op dvd te branden
zodat als je bijvoorbeeld iets weggooit en je het niet meer terug kan krijgen via de normale systeem herstel dan kun je alles weer weer opnieuw opzetten

stel je zou dat programma nu zomaar weg gooien samen met ander programma 's dan kun je dus niets meer herstellen zonder dat het geld kost.
Dus iets weggooien kan, maar wees er zeker van dat je een goeie fabrieksherstel dvd set hebt gemaakt.
zoiets heeft ook wel een recovery set
dus kijk goed wat je wel en niet weggooit.
kijk eventueel in de handleiding naar hoe je dat moet doen
vaak heeft de pc een aparte rubriek daarvoor
heb je bijvoorbeeld een ACER kijk dan even of er een rubriek ACER software is
en of daar iets staan over recovery set branden
dat kost je iets van 2 a 3 dvd die je moet branden maar dan ben je in elk geval veilig bezig als je daarna dingen gaat weggooien en het gaat fout
stap 1 nadat het fout gaat is eerst de gewone systeem herstel als je daar op vast loopt gebruik je de recovery set.
maar doe niets voordat je dit heb gedaan of in elk geval begrijpt hoe je het hele systeem terug kan zetten vanaf de fabrieks/recovery.
vaak is de rcovery partite verborgen op je harde schijf en deze kan je dus moeilijk verwijderen omdat dat ook niet de bedoeling is
Ook hebben sommige computers juist een niet verborgen recovery partitie gooi deze niet weg !!
je zal niet de eerste zijn die denkt slim te zijn en die ruimte wil besparen en daarmee zichzelf in de vingers snijd.
capthavoc