Hoe zet ik Windows Defender weer aan?

Hallo,

Ik heb sinds ik mijn laptop heb altijd Windows Defender gebruikt, Alleen mijn Windows Defender ondekten een virus en kon deze niet verwijderen.

Daarom heb ik voor een korte tijd een andere virus scanner aangeschaft.
Alleen als ik Windows Defender nu wil inschakelen gebeurt er niks! (In het onderhoudscentrum)

Ik heb de viruscanner al verwijderd.
Mischien zijn er wat bestanden overgebleven wat ik zelf niet denk!

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt

Thom

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (1)

Eventjes opnieuw downloaden en installeren, hoogstwaarschijnlijk heeft die andere virusscanner Win Defender verwijderd:

http://windows-defender.en.softonic.com/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
Softtonic is niet de beste download optie je loopt risico op veel crapware.
ik zou in het vervolg deze site totaal mijden
beloof veel te hebben maar het is gewoon een zoekfuncite truc in de meeste gevallen.

Voor zover ik heb kunnen vinden is er eigenlijk geen manier
om windows defender weer te downloaden ?
er is op de officiele sites niets te vinden
wat ik eigenlijk te dom voor woorden vind. Maar goed volgens de "geleerden moet je een herstel doen
vraag me af of dat werkt ? ik zou eerste eens kijken of je toch nog een removal tool moet gebruiken voor je oude virus scanner ? stom genoeg Het kan er op neer komen dat je juist je virusscanner eerst weer helemaal moet installeren
om daarna een removal tool te gebruiken
het blijkt vaak dat een simpele uninstall toch niet goed genoeg is Dus probeer eerst de removeal tool werkt deze niet
omdat je de scanner al verwijderd hebt
(soms werkt dit toch wel voor die laatste restjes en de service uitschakelen)
werkt het niet
Herinstalleer dan eerst de virus scanner opnieuw
en doorloop een kleine scan en eventueel een reboot om gelijk daarna de removal tool weer te gebruiken
check of defender dan wel inschakeld
zo niet
Dan de herstel met behoud van bestanden
volgens microsoft forum de enige manier om defender weer aan te krijgen.