Hoe haal ik het vaste IP-adres van mijn laptop af (weer terug naar een uitwisselbare)?

Ik weet niet hoe, maar ik heb het voor elkaar gekregen dat mijn laptop een vast IP-adres gekregen heeft. Dat heeft iemand voor mij uitgezocht maar hoe dat op te lossen valt weet hij niet. In ieder geval ik kon dus niet meer op onze wifi thuis omdat die niet in de range valt. Hij heeft toen het adres zo aangepast dat ik wel weer op de wifi kan. Alleen nu kan ik op school weer niet internetten omdat die wifi dus niet in de range zit. Hoe zorg ik ervoor dat de router weer een willekeurig adres aan mijn laptop uit kan delen, in plaats van het vaste adres dat hij nu heeft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

1. Configuratiescherm (Stel de weergave in op 'Categorie')
2. Netwerk en Internet
3. Netwerkcentrum
4. Druk aan de linkerkant op 'Adapterinstellingen wijzigen'
5. Rechtermuisknop op Wi-Fi adapter > Eigenschappen
6. Selecteer in de lijst 'Internet Protocol versie 4' en druk op 'Eigenschappen'
7. Selecteer 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen'
8. (Optioneel) Doe hetzelfde bij de DNS-serveradressen.

Kijk ook eens bij de instellingen van de LAN (Ethernet) adapter. Grote kans dat die ook op een statisch IP staat ingesteld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat gek dat hij al op automatisch toewijzen staat. Misschien kan je eens kijken welk IP-adres hij doorgeeft aan je Wi-Fi adapter. Dit kan als volgt: 1. Gebruik de sneltoets Windowstoets + R
2. Typ in het venster dat verschijnt cmd en druk op OK. Als het goed is zie je nu een zwart scherm, dit is de opdrachtprompt (cmd.exe).
3. Typ 'ipconfig /all' zonder de aanhalingstekens en druk op enter. Als het goed is verschijnt er een instellingenoverzicht van de netwerkadapters.
4. Je kan het IP-adres terugvinden onder: 'Wireless LAN adapter Wi-Fi' en dan onder het kopje 'IPv4 Address' Afbeelding: http://puu.sh/dh6TO/a0038d52c8.png
Het IP-adres is gemarkeerd in het wit. Als je dan toch bezig bent zou je eens kunnen kijken of de informatie die bij jou weergeven wordt hetzelfde is als bij een klasgenoot (waar het internet wel werkt). Let er dan op of de 'Default Gateway', 'Subnet Mask', 'DHCP Server' en 'DNS servers' adressen hetzelfde bij je klasgenoot zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat het probleem bij jou laptop ligt, omdat het wifi netwerk van je school is. Heb je een IT afdeling bij jou op school? Mocht je er echt niet uitkomen dan kan je daar misschien eens langsgaan.