Hoe kan ik een bestand van 300GB uploaden naar de cloud?

Ik heb een bestand wat 300GB groot is. Ik probeer het sinds een paar dagen te uploaden naar de cloud (HiDrive) met behulp van Syncbackfree over FTP.

Dit uploaden duurt ongeveer 7 dagen. Ik heb het meerdere malen opnieuw moeten uploaden, omdat de verbinding verbroken werd. Dit schiet niet zo op eigenlijk.

Is er iets wat sneller en zonder problemen kan uploaden?

9 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
9 jaar geleden
1 bestand en dan zo groot? wat is het?
kun je het niet beter als zip of zo doen, en dan in gedeeltes
Eric1993
9 jaar geleden
Het is een truecrypt container.
Eric1993
9 jaar geleden
Het is mogelijk dat ik zo'n truecrypt container als zip kan doen?
Ritsuka
9 jaar geleden
geen idee, dat moet je proberen. Je kunt als het goed is van die .part files laten maken van een zipbestand, dan kun je die los uploaden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ritsuka
Zippen, is dat de moeite nog waard tegenwoordig? Als ik een zip-bestand uitpak blijkt meestal dat er nog geen 10% winst in zit, eerder dichter bij de 5%. Wat maakt dat nog uit bij de huidige internetsnelheden?
Ritsuka
9 jaar geleden
Het gaat om het splitten van het bestand, staat in de antwoorden ook genoemd nu. Levert niet echt winst op qua compressie, maar je kunt er hapklare brokjes van maken die makkelijker te uploaden zijn.
Eric1993
9 jaar geleden
@Albertjan Ik gebruik de cloud HiDrive. @Ritsuka
Ik probeer nu het bestand van 300GB te splitsen in delen. Ik heb bij Winrar aangegeven dat ik het wil splitsen in 4GB. Ben benieuwd of dit gaat werken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor degenen die niet weten wat een TrueCrypt container is: Het is dus een disk image, ofwel een bestand dat de gehele inhoud van een harde schijf omvat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waarom naar de cloud, koop gewoon lekker een externe hard drive... heb ik ook voor de pc! staan alle backups op!
Eric1993
9 jaar geleden
@minion
Ik heb het ook op een extern harde schijf staan maar wil ook een backup op de cloud hebben ivm brand, diefstal etc
capthavoc
9 jaar geleden
Vraag me echt af of het nuttig is om 300 gig in 1 file op te slaan op de cloud ?? ook al winrar archive. als je windows de geest geeft
kost het je uren aan terug downloaden en dan nog eens uitpakken daarna nog eens uncrypten en terugzetten
dat kost je dus als meer dan 900 gig aan tempfiles ruimte heb je dat ??? Als ik het goed begrijp is het dus een image van je hele harde schijf
inclusief heel je windows ?
Die backup gebruik je dus blijkbaar als je windows de geest geeft ?
Maar als je die 300 gig dan weer wilt downloaden ben je "dagen" bezig. ook al "winrar" je het ?
als het ook nog eens complete games bewaard dan vraag ik me af waarom niet alleen de save games ?
games kan je gewoon weer opnieuw installeren
video en muziek kan ik begrijpen maar ik zou dat alleen doen als het echt uniek materiaal is en dan zou ik het zeker niet in een image bewaren aangezien het daarmee nu 1 gigantische file is
1 corrupte datetblock in je archive en zoek maar eens uit in welk achive blok dat zit en je kan weer helemaal opnieuw beginnen
met uitpakken en encrypten
en installeren wat weer ene gigantische ruimte aan temp file in beslag meemt het lijkt me frusterend als je niet verder kan omdat je harde schijf vol staat met temp file die je niet weg kan gooien nee echt niet handig dit .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
300GB is zo gedownload. 7 uur met mijn lijn (het uploaden met de meeste lijnen duur idd lang). 900GB is niet zoveel meer tegenwoordig. "Als ik het goed begrijp is het dus een image van je hele harde schijf" Waaruit blijkt dat? "video en muziek kan ik begrijpen maar ik zou dat alleen doen als het echt uniek materiaal is en dan zou ik het zeker niet in een image bewaren aangezien het daarmee nu 1 gigantische file is
1 corrupte datetblock in je archive en zoek maar eens uit in welk achive blok dat zit en je kan weer helemaal opnieuw beginnen
met uitpakken en encrypten" Juist dat is een punt. Doordat het een grootte file is is het ook een groot gevaar en probleem, dat blijkt nu ook met het uploaden.
capthavoc
9 jaar geleden
Laten we aannemen dat 300 gig niet meer zoveel is om terug te downloaden. ok geef ik toe Maar aangezien je het als RAR achive bewaart
zul je het zodra je het helemaal binnen hebt (en alleen als je het helemaal binnen hebt) moeten uitpakken
Dus je krijgt
naast de winrar archive de uitpak versie daarvan
aangezien dat dan ook weer een encrypte file is (echt 1 file)
heb je ook daarvan weer een kopie staat
dat kost je dus al 3 keer 300 gig (ong)
en als je dan het weer wilt invoegen in je windows
dan kost dat ook weer extra ruimte
denk dat je meer dan een TB aan lege ruime nodig hebt om deze hele operatie uit te voeren zonder de RAR files te lozen
je kan natuurlijk zodra de winrar archive uitgepakt is die weer dumpen
maar als er iets fout gaat tijdens het verdere "uitpakken" of tijdens het invoeren van de encypted image moet je weer helemaal opnieuw beginnen door de hele winrar arhive weer opnieuw te moeten downloaden..
met als risico dat als het de eerste keer fout gaat dat het ook de tweede keer fout gaat. op hezelfde punt of totaal ergens anders
300 gig in 1 file igeheel of anderzins over het internet pompen is de kans steeds groter dat er iets fout gaat. nee niet handig dit . ik raad de vraagsteller dan ook aan dit niet te doen en die hele backup anders in te delen
dus geheel dumpen die 300 gig
voor goed advies staan we allemaal klaar toch ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In mijn beleving van je vraag wil je dus je bestand in de iCloud zetten en vanuit daar er dingen mee gaan doen? Als dit zo is denk ik dat je wel je icloud opslag moet vergroten om dit op te kunnen slaan. Dit kost geld, als je dit gaat doen krijg je vanzelf te zien hoeveel je dit gaat kosten. Succes.!

Het beste antwoord

Rar die Truecrypt container met winrar, en geef aan dat je het archief wilt splitten in delen van ~1GB? En zet compressie op 'store' want anders zit je daar ook weer dagen op te wachten, het enige nadeel is dat je wel 300GB vrij moet hebben om die 300 delen(als je voor 1GB kiest) tijdelijk op te slaan...(eventueel password erop) Nu kun je het desnoods per deel uploaden...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eric1993
9 jaar geleden
Ik denk dat jou tip gaat werken! Heb de container gesplitst in 8 delen en nu ga ik 1 voor 1 die rar. bestanden uploaden. Ik upload ze met Filezilla over FTP.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is een beetje een gedoe.... maar dan heb je ook wat... :-)

Andere antwoorden (2)

Moet hij echt in 1 stuk blijven? Wat je kan proberen is voor het op te knippen in meerdere bestanden, dan heb je er minder last van als de verbinding wordt verbroken. Als het goed is kan je met winrar een bestand "rarren" maar in plaats van in .rar bestand die opslaan als een serie bestanden .r01 .r02 etc. Als je het wil terughalen werkt het als elk ander rar/zip bestand. Converteren kan natuurlijk even tijd kosten, maar als je huidige verbinding de enige optie is, is dat misschien een goede optie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Comprimeren kun je uitzetten door voor de optie 'store' te kiezen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb ik ook weer wat geleerd :) Tegelijkertijd antwoord gegeven, beetje spuit 11 die van mij nu...
Ik weet niet exact wat de bedoeling van je opdracht is, maar als dit gaat om het overpompen van een databestand van 300gb groot naar 1 ander persoon en wat niet makkelijk opgedeeld kan worden.
Dan zou ik kiezen voor een peer-to-peer oplossing.
Hier rust nogal een besmetting op wat betreft illegaal downloaden.
Maar je kan bijvoorbeeld utorrent gewoon gebruiken om een bestand te verzenden.
Als jij en de ontvanger allebei utorrent installeren en een .torrent file maakt van dat bestand en dat torrent bestandje naar de betreffende persoon stuurt dan kan hij/zij hem zo stukje bij beetje binnen halen.
Je hebt dan helemaal geen last meer van uitvallende downloads, zodra allebei de pc's aan staan begint het bij jou te uploaden en bij de ander te downloaden totdat één van beiden er mee stopt. en dit herhaaldelijke keren.