Hoe kan ik een bestand van 300GB uploaden naar de cloud?

Ik heb een bestand wat 300GB groot is. Ik probeer het sinds een paar dagen te uploaden naar de cloud (HiDrive) met behulp van Syncbackfree over FTP.

Dit uploaden duurt ongeveer 7 dagen. Ik heb het meerdere malen opnieuw moeten uploaden, omdat de verbinding verbroken werd. Dit schiet niet zo op eigenlijk.

Is er iets wat sneller en zonder problemen kan uploaden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Rar die Truecrypt container met winrar, en geef aan dat je het archief wilt splitten in delen van ~1GB? En zet compressie op 'store' want anders zit je daar ook weer dagen op te wachten, het enige nadeel is dat je wel 300GB vrij moet hebben om die 300 delen(als je voor 1GB kiest) tijdelijk op te slaan...(eventueel password erop) Nu kun je het desnoods per deel uploaden...

Moet hij echt in 1 stuk blijven? Wat je kan proberen is voor het op te knippen in meerdere bestanden, dan heb je er minder last van als de verbinding wordt verbroken. Als het goed is kan je met winrar een bestand "rarren" maar in plaats van in .rar bestand die opslaan als een serie bestanden .r01 .r02 etc. Als je het wil terughalen werkt het als elk ander rar/zip bestand. Converteren kan natuurlijk even tijd kosten, maar als je huidige verbinding de enige optie is, is dat misschien een goede optie.

Ik weet niet exact wat de bedoeling van je opdracht is, maar als dit gaat om het overpompen van een databestand van 300gb groot naar 1 ander persoon en wat niet makkelijk opgedeeld kan worden. Dan zou ik kiezen voor een peer-to-peer oplossing. Hier rust nogal een besmetting op wat betreft illegaal downloaden. Maar je kan bijvoorbeeld utorrent gewoon gebruiken om een bestand te verzenden. Als jij en de ontvanger allebei utorrent installeren en een .torrent file maakt van dat bestand en dat torrent bestandje naar de betreffende persoon stuurt dan kan hij/zij hem zo stukje bij beetje binnen halen. Je hebt dan helemaal geen last meer van uitvallende downloads, zodra allebei de pc's aan staan begint het bij jou te uploaden en bij de ander te downloaden totdat één van beiden er mee stopt. en dit herhaaldelijke keren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100