Hoe zet ik 'automatisch alleen-lezen' uit in MS office?

LET OP, GOED LEZEN!

Op mijn stage werk ik met office (excel, powerpoint en word) op een microsoft computer. Thuis werk ik hieraan verder op mijn macbook, ook MS office. De bestanden sla ik op op een usb stick.

Ik heb alleen-lezen uitstaan. Toch geeft office op mijn macbook (bij het openen van de bestanden vanaf usb) aan dat ze wél vergrendeld zijn. Hierdoor moet ik de bestanden een andere naam geven, om er weer in verder te kunnen werken. Niet handig dus.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.8K
SimonV
9 jaar geleden
Het ligt niet aan je USB-stick?
Als je een bestand naar jezelf mailt, gaat het ook fout? http://www.onemorething.nl/community/topic/usb-stick-alleen-lezen/
capthavoc
9 jaar geleden
Ook niet als je het vanaf de usb stick eerst op de HD zet ?
ik vermoed dat er iets is met de auteur instellingen ?
Daar is dan waarschijnlijk de auteur ingesteld als je het dan op een andere pc verder bewerkt ziet het documenten een andere auteur ?

Antwoorden (1)

Ja dit kan volgens mij. Zoek in je office applicatie iets in de richting van Trust Center settings, en hier de protected view uitzetten. Mijn IMac is helaas ter reparatie teruggestuurd dus kan het niet op detail niveau zeggen maar het kan wel. Zie bronnen. Dit is wel een Windows Office manual, maar het is ongeveer gelijk aan de Mac versie.