Als ik typ gaan andere letters weg. Hoe voorkom ik dat?

Als ik midden in een zin typ op mijn Macbook, verwijderd hij bij elke toetsaanslag de volgende letter. In plaats van dat de tekst ertussen komt, verwijderd hij iedere letter die hij tegenkomt. Ik heb net per ongeluk ergens op geduwd en nu gebeurd het zo. Het moet dus ook weer uit kunnen. Hoe zet ik dit uit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
64.8K

Antwoorden (2)

Druk op de 'insert' knop, dan zou het weer normaal moeten gaan.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus! Gebeurde mij wel als de poes over het toetsenbord paradeerde :-))
Dan heb je waarschijnlijk de ' insert' - toets uitgeschakeld. Dan typ je midden in een tekst inderdaad over de andere letters heen (type-over). Nog een keer op dat knopje drukken, zodat je weer in 'insert' - modus staat volstaat.

Op mijn laptop zit die rechts bovenaan tussen delete en end.
Voor zover ik op Internet kan vinden is dat bij een Macbook de knop tussen delete en F14 (eveneens de tweede van rechts op de bovenste tij dus)

Daar nog een keer op drukken, dan zou het moeten lukken.
Lukt het niet, dan verwijs ik je naar de bron waar nog wat oplossingen en work-arounds staan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het schijnt een beetje afhankelijk te zijn van welk type macbook je hebt.

Een andere oplossing die ik vind is de toetsencombinatie fn+enter (insert) - fn+alt + return (type-over).
(In dat geval heb je die laatste toetsencombinatie vermoedelijk per ongeluk aangeslagen, wat niet zo heel vaak zal gebeuren).