Hoe komt het dat mijn webcamscherm in msn alsmaar donker wordt?

Toegevoegd na 22 uur:
Telkens als ik langs de webcamlens wreef, werd het even terug klaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was dat gedrag van de camera al direct zo, na aanschaf? Of verscheen dat gedrag pas later?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas later, sinds een week of twee.

Antwoorden (5)

kijk is naar de instellingen bij `contrast` of `helderheid`
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Telkens als ik langs de webcamlens wreef, werd het even terug klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan weet ik het niet... ik zou maar terug gaan naar de winkel voor een nieuwe...
Dan staat de camera uit of is de camera kapot?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Telkens als ik langs de webcamlens wreef, werd het even terug klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het langs de camera met je hand gaan kan waardoor 't beeld lichter wordt, kan er op duiden dat er een automatische donker/licht-stand op zit (danwel dat er een felle lichtbron in de buurt is, die wordt afgeschermd als jij je hand ervoor houdt). Als het donker wordt, of je doet je hand ervoor waardoor de cam denkt dat 't donker wordt, wordt de cam automatisch helderder.
Als je bedoeld dat je de lens echt fysiek moet raken, en dat 't beeld dan helderder wordt: dat zou misschien kunnen duiden op een kapotte cam. Maar dan zou het nieuw gedrag moeten zijn, want ik neem even aan dat je ermee terug naar de winkelier gegaan zou zijn als ie direct na aanschaf al stuk was. Daarom een aanvullende vraag die ik onder reacties bij jouw vraag heb geplaatst.
Wanneer je de cam start , start de pc/laptop dan ook het programma "youcam" ?

Wanneer dit gebeurd moet je een andere cam instellen bij MSN.

Dit probleem komt veel voor bij nieuwe cams in laptops enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Telkens als ik langs de webcamlens wreef, werd het even terug klaar.
En programma YouCam ken ik niet, het gebeurT dus ook niet dat het opeens opstart.
Omdat het naarmate de dag verstrijkt steeds donkerder wordt buiten en daarom dus weinig licht is binnen en als je dan geen lampen aanmaakt binnen krijg je donker beeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ben je hier wat mee:
http://www.pc-helpforum.be/f182/msn-12061/

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.msgforum.nl/p-webcam-doet-heel-vreemd-met-msn-2009

Toegevoegd na 1 minuut:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=39257

Toegevoegd na 2 minuten:
http://forum.mess.be/index.php?showtopic=15735

Toegevoegd na 4 minuten:
of in msn:
Extra/Webcam settings...

Toegevoegd na 5 minuten:
Misschien ben je hier iets mee:
http://www.fixya.com/support/t1111021-webcam_dark_donot_know_adjust

Toegevoegd na 6 minuten:
http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/vistaprograms/thread/a2238a40-6bd0-49e5-a075-94bf20bbb1c8