hoe haal ik bestanden die zijn verdewenen na een foute installatie van Windows 7 terug?

Ik moest voor iemand anders zijn bestanden proberen terug te halen uit een harde schijf waarbij de rest van de computer stuk was, ik heb de harde schijf in een andere laptop gezet en daar toen Windows 7 (illegale versie) op gezet zodat alle bestanden samen in Windows.old zouden komen te staan, nu kwam bij de eerste keer de installatie niet op gang dus had ik hem nog een keer gedaan, alleen besef ik nu dat ik die keer niet die melding heb gehad van "uw bestanden worden in de map windows.old gezet" en nu zijn alle oude mappen leeg, iemand een manier?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat was dus de amateuristische aanpak die je denk ik nooit meer doet, wat je wél had moeten doen is deze schijf koppelen aan een werkende windows installatie en daar de bestanden veiligstellen. Nu heb je een hele grote kans dat alle oude bestanden overschreven zijn met je nieuwe Windows installatie.... Je kunt files terugvinden met een heeeeeele goeie applicatie die testdisk heet. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Files die niet zijn overschreven welteverstaan... :-)

Antwoorden (1)

Testdisk, zoals genoemd in een reactie, is een mooi, maar niet al te gebruikersvriendelijk programma. Het configureren is lastig, maar vooral het ontcijferen van de opbrengst van het programma is een heidens karwei. Er worden namelijk bestanden hersteld met onbegrijpelijke namen, zoals 'a48719treswcfkjhf.jpg'.

Een meer gebruiksvriendelijke optie is Recuva van piriform, dat eerst een analyse maakt van de onzichtbare bestanden en vervolgens laat zien welke bestanden (onder hun oude naam) zijn gevonden en wat de kans is dat ze zijn te herstellen. Je kunt er dus ook een los belangrijk bestand mee herstellen, terwijl je PC bij het gebruik van TestDisk een paar uur staat te rammelen zonder dat je weet wat er uitkomt.

Een andere optie is PC Inspector van Convar.com.

Let wel dat je deze programma's niet installeert op de schijf die je moet herstellen!

Toegevoegd na 2 minuten:
noot: ik heb me hier beperkt tot gratis programma's met een goede reputatie. Testdisk is de enige open source software van de drie.