scan 4 dia's tegelijk met epson-en sla ze op in tiffbestand. Hoe haal ik ze uit elkaar?

Kan de gescande dia's wel apart bekijken maar ze niet los van elkaar halen. Bij Jpeg lukt dat wel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Met Tiff kun je meerdere afbeeldingen in 1 file opslaan, het is dan een Multi Page Tiff. Bijna elke afbeeldings-beheerprogramma kan ze uitelkaar halen. Zelf gebruik ik daarvoor oa. Xnview. Ook zijn er losse conversieprogramma's te downloaden (zie voorbeeld in bron of google bijv. op woorden: multi page tiff split) .

Tiff is een bestandsformaat, wat afbeeldingen comprimeert zonder aantasting van kwaliteit. In tegenstelling tot Jpeg, waar kwaliteit van afbeelding bij elke keer opslaan achteruit gaat, afhankelijk van hoeveelheid compressie.