Hoe maak ik een webcam stream aan via CentOS?

Ik heb een server met CentOS command promt. Ik heb er een webcam aan hangen en die video0 heet. Hoe kan ik een stream opzetten zodat ik via internet de beelden kan bekijken? Als het kan zou ik het ook wel fijn vinden om hem als ip camera toe te kunnen voegen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan ik die niet installeren. Ik heb het al is geprobeerd via motion maar dat lukte niet goed. Er moet toch gewoon een mogelijkheid zijn om dat te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ik gebruik geen desktop versie ik gebruik commandpromt. Ik wil gewoon een programma voor een webcam stream. Dat kan toch niet onmogelijk zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@kloentje2 jou reactie slaat nergens op. Linux heeft alle software die je nodig hebt. Dat je niet weet hoe je er mee om moet gaan wil niet zeggen dat het er niet is. @THECOMPM
Het bestaat zeker zal even voor je zoeken of ik het zo kan vinden.

Antwoorden (1)

Er zijn meerdere opties:
Je kan met een webserver gaan werken en dan in PHP een script schrijven die de video streamed.
of je kan deze link gebruiken.

Er zijn nog veel meer opties maar dan moet je google even afspeuren.

Ook wil ik even opmerken dat als je iets vind van bv. ubuntu je dit ook wel werkend krijg op centos maar je moet dan wel even je best doen