Is er een tool waarmee je gedupliceerde afbeeldingen die niet geopend kunnen worden in een keer kunt verwijderen?

Ik heb een harde schijf en deze was niet meer toegankelijk, enkel door het te formatteren. Nu heb ik grofweg alle belangrijke items terug kunnen vinden op de schijf. Enkel zijn heel veel afbeeldingen gedupliceerd (bijv IMG0001, IMG0001_1, IMG0001_2). De originele afbeelding (IMG0001) kan wel geopend worden maar de opeenvolgende niet en bij andere zijn de duplicaten wel te openen (waarschijnlijk door fragmentatie). Het betreft circa 22000 afbeeldingen, waarvan vele dubbel zijn en oplopen tot 12 duplicaten per afbeelding.

Kan ik de niet-te-openen bestanden door middel van een tool in één keer deleten of moet ik echt alle 22000 afbeeldingen af om te kijken welke wel of niet te openen zijn en dan handmatig deleten?

Toegevoegd na 25 seconden:
Teruggehaald door Recuva

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Je kan een schijfopruiming proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou in cmd shell het volgende kunnen typen:

erase /S /F /Q *_*

bijvoorbeeld:

C:\erase /S /F /Q F:\*_*

Hiermee worden alle bestanden die een underscore hebben(dat zijn de duplicaten) verwijderd van de gekozen drive én in alle sub directories....
Weet goed wat je doet, als je het een beetje eng vindt kun je ook /F /Q weglaten en /P ervoor in de plaats zetten, dan krijg je bij elke verwijdering de bevestiging of je dit ook wilt...